داوود شیخ از نوجوانی به بازیگری علاقه زیادی داشت و در دوران دانشجویی شاگرد اساتید بزرگی چون حمید سحرگیان، ناصر آقایی وایراج راد، هایده حائری و… بود و مشوق اصلی او در این عرصه بود. بازیگری این اساتید بزرگ بودند.

به گزارش فرادید، داوود شیخ در سال 1382 به استخدام صدا و سیما درآمد و تولید تلویزیون را دنبال کرد.

داوود شیخ در سینما

داوود شیخ برای اولین بار در سال ۱۳۷۲ در فیلم «راننده سفیر» به کارگردانی حبیب الله بهمنی و شفیع آقامحمدیان در کنار هنرمندانی چون سیدناصر امامی، سیدعلی حسینی، بیتا فرنگی و محمد باقر سیدی به ایفای نقش پرداخت.

«تهران ساعت 7 صبح» از دیگر فیلم هایی است که داوود شیخ در آن بازی کرده است، تهران ساعت 7 صبح فیلمی به کارگردانی امیرشهاب رضویان، نویسندگی مجید اسلامی و فرزاد پورخوشبخت و با بازی بهناز جعفری، مهران رجبی، حسن مزنی و. … محصول سال 1381 است.

داوود شیخ در تلویزیون سریال داوود شیخ

داوود شیخ در سریال یوسف پیامبر، شک در شک، آهوی ماه نهم به عنوان بازیگر حضور داشته است. این بازیگر نقش یهودا در یوسف پیامبر، نقش رحیمی در سریال دایره شک (داستان: یاکوزا) و در آهو نهم ایفای نقش کرد.

داوود شیخ به خاطر بازی در سریال یوسف پیامبر شهرت دارد

داوود شیخ به خاطر بازی در سریال یوسف پیامبر شهرت دارد. این بازیگر توانست با مهارت در نقش یهودا پسر چهارم یعقوب و برادر یوسف بازی کند و خود را در بین مخاطبان تلویزیون مطرح کند. یوسف پیامبر به کارگردانی فرج الله سلحشور داستان فراز و نشیب زندگی یوسف نبی را از کودکی تا جوانی و…

اولین قسمت از این سریال 45 قسمتی در سال 1386 پخش شد.داوود شیخ در سریال پیامبر یوسف در کنار بازیگرانی چون مصطفی زمانی، کروش زارعی، کتایون ریاحی، الهام حمیدی، محمود پاک نیت و … بازی کرده است.

(تصاویر) زندگی خصوصی، عکس های شخصی و بیوگرافی داوود شیخ

نحوه انتخاب بازیگر نقش یهودا در سریال یوسف پیامبر

داوود شیخ درباره انتخابش به عنوان بازیگر یهودا در سریال یوسف پیامبر گفت: آشنایی با جمال شورجه و سلحشور و فیزیک بدنی او باعث شد تا در این سریال و نقش بزرگسال یهودا را انتخاب کند.

البته قبل از یوسف پیامبر، فرج الله سلحشور در ساخت سریال اصحاب کهف برای ایفای نقش به دنبال داوود شیخ بود، اما چون این بازیگر در آن زمان برای فیلم تارهای نامرئی در بندرعباس حضور داشت، به او دسترسی نداشتند. . مردان فرشتگان مجموعه ای تلویزیونی به کارگردانی فرج الله سلحشره است که داستان تاریخی اصحاب کهف را روایت می کند.

یهودا پسر یعقوب نبی که بود؟

یهودا از اجداد بوعز، داوود و عیسی، پسر چهارم یعقوب و لیا و برادر کوچکتر روبن، شمعون و لاوی. و او برادر بزرگ ایساکار و زبولون بود. او با دختری از کنعان به نام شعع ازدواج کرد. قوم یهود از نسل یهودا هستند، زمانی که برادران یوسف قصد کشتن او را داشتند، لاوی آنها را متوقف کرد و برادرانش را تشویق کرد تا یوسف را بفروشند. پیامبران بنی اسرائیل عبارتند از: یعقوب، یوسف، یوشع، هارون، داوود، سلیمان، الیاس، الیشع، یونس، عزیر و زکریا. (مطهری، مجموعه آثار، 1377، ج2، ص168.)

(تصاویر) زندگی خصوصی، عکس های شخصی و بیوگرافی داوود شیخ

فیلم های داوود شیخ

راننده سفیر

تهران ساعت 7 صبح

رشته های نامرئی

سریال داوود شیخ

حضرت یوسف

دایره شک

گوزن ماه نهم

آثار داوود شیخ

به کارگردانی و تهیه کنندگی داوود شیخ

شب های آفتابی

سند دعوت

جنگ سپیده دم

آسمان باران می بارد

فیلم کوتاه سایه

مستند روبه روی آبادی است

کارستان

داستان سریال یوسف پیامبر

(تصاویر) زندگی خصوصی، عکس های شخصی و بیوگرافی داوود شیخ

داستان این سریال از این قرار است که وقتی یعقوب بنی اسرائیل را به توحید فرا می خواند و آنها را از پرستش خدایان برحذر می دارد; خداوند پیامبر بعدی را در نسل او قرار داد و یوسف را که چهره ای زیبا دارد به او عطا کرد. یوسف در کودکی خوابی دید که در آن خورشید و ماه و 11 ستاره بر او سجده کردند.

یعقوب که این خواب را می شنود به او توصیه می کند که آن را از برادرانش پنهان کند. پس از مدتی برادران یوسف که به عشق پدرشان نسبت به یوسف حسادت می‌ورزیدند، او را در چاه انداختند و در حضور یعقوب ادعا کردند که یوسف توسط گرگ خورده شده و پیراهن خونین جعلی را به یعقوب نشان دادند.

پس از مدتی کاروانی او را از چاه بیرون آورد و به محبوب مصر، پوتیفار فروخت و پوتیفار او را به عنوان برده به همسرش زلیخا سپرد. زلیخا عاشق یوسف می شود و وقتی زلیخا از او خواست که با او به رختخواب برود، یوسف فرار کرد. پوتیفار می رسد و همه تقصیرها بر گردن یوسف می افتد و یوسف به زندان می رود و هشت سال در آنجا می ماند. اما توسط یکی از دوستان خود در زندان که مدت ها پیش آزاد شده و به خدمت آمنهوتپ پادشاه مصر می پردازد، به مدد علم تعبیر خواب، خواب حاکم را تعبیر کرد و با درایت خود. یکی او از نزدیکان خود فرمانروایی شد و پس از مرگ فوطیفار محبوب مصر شد.

سرانجام یوسف پس از سالها دوری و طی یک معجزه، زلیخای پیر را به زلیخای جوان و زیبا تبدیل می کند و با او ازدواج می کند. و سرانجام پس از سی سال دوری، پدر خود را یافت و با خود به مصر برد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما