چند جوان انگلیسی با شور و شوق عجیبی در یک گروه موسیقی دور هم جمع شدند، مدل های خود را از موسیقی «بلو» و «جاز» و… سیاه پوستان آفریقایی آمریکایی گرفتند و به سرعت تبدیل به پدیده ای در دنیای موسیقی شدند، این گروه در آمریکای آن روزها و در جهان، آنها را ضد فرهنگ یا ضد فرهنگ تعریف می کردند، زیرا آنها علیه فرهنگ رایج سفیدپوستان و هر نوع کنوانسیون حاکمیتی با آهنگ های ساده قیام کردند.

به گزارش بازتاب آنلاین، این گروه از جوانانی که خود را بیتلز می نامیدند در سن 15 یا 16 سالگی با هم آشنا شدند. ماجرای جمع شدن چند بچه دبیرستانی که به موسیقی علاقه داشتند به تفصیل آمده است. اما مشکل این بود که اولین عضو گروه پسری 16 ساله به نام “جان لنون” بود، او گروه کوچکی داشت و با کشف “پل مک کارتنی” 15 ساله دیگر گروه به هم ریخته بود. “. اضافه شدن “جورج هریسون” به اصرار مک کارتنی بود، “استوارت ساتکلیف” دوست مدرسه جان لنون زمانی که یکی او تعدادی از نقاشی هایش را فروخت و با پولش یک گیتار خرید تا به گروه بپیوندد و تنها یک درامر توانست این گروه را تکمیل کند.

نام این گروه ادای احترامی به “بادی هالی” نوازنده مشهور راک است که در جوانی در سن کمتر از 23 سالگی درگذشت. – خواننده آمریکایی در سوگ خود آواز خواند: “روزی که موسیقی مرد” – بادی هالی گروهی به نام “جیرجیرک ها” داشت، جان لنون و دوستانش گروه خود را “بیتل” به نام او نامگذاری کردند. به معنی سوسک) هرچند تا آن روزها بارها نام گروه را تغییر داده بودند. اما روزی «بیتلز» در اشتباهی به صورت «بیتل» نوشته شد و تغییر کرد و این نام برایشان باقی ماند و به بیتلز معروف شدند.

اجراهای خود را از لیورپول و سپس هامبورگ و منچستر و… شروع کردند تا اینکه جهانی شدند. آنها و گروه هایی که در انگلیس کار می کردند به فرهنگ موسیقی آمریکا هجوم بردند و به طرز عجیبی در موسیقی آمریکایی جایی پیدا کردند و تماشاگران عاشق آنها شدند، برخی آن را تهاجم بریتانیا نامیدند.

(عکس) اولین ظهور از

در سال هایی که در هامبورگ آلمان بودند و در آنجا به شهرت رسیدند، دردسرهای زیادی به وجود آوردند، البته زمانی که دوستشان ساتکلیف در همان سال ها بر اثر سکته مغزی فوت کرد، ضبط آثارشان شروع شده بود و به دنبال آن بودند. یک درامر تا اینکه رینگو استار به گروه ملحق شد و همه چیز تکمیل شد.

این گروه در سال 1962 با اجرای یک برنامه تلویزیونی به شهرت رسید. مهاجرت آنها به آمریکا بر شهرت و جهانی شدن آن افزود و تا زمان قتل جان لنون ادامه یافت.

عکسی که می بیند مربوط به اولین اجرای این گروه است.

(عکس) اولین ظهور از

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما