اخبار روز

تصادف خونین اتوبوس زائران اربعین با تریلی :: بازتاب آنلاین

دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان از انتقال ۴۶ زائر ایرانی مصدوم در پی حادثه تصادف یک تریلی با اتوبوس در محور دیوانیه کشور عراق از مرز شلمچه به کشور خبر داد.

به گزارش بازتاب آنلاین،دکتر افشین دریانبرد روز شنبه در شلمچه اظهار کرد: ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد پس از تماس با مرکز پست فرماندهی حادثه ICP مستقر در مرز شلمچه در خصوص تصادف یک دستگاه اتوبوس حامل زائران حسینی در محور دیوانیه کشور عراق، بلافاصله مقدمات تحویل حادثه دیدگان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: چهار دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس با هماهنگی پست فرماندهی حادثه ICP، از نزدیکترین پایگاه‌های سیار اورژانس ۱۱۵ مستقر در شلمچه به نقطه صفر مرزی اعزام و تعداد ۴۶مصدوم را از طرف عراق تحویل گرفته شدند.

دبیر ستاد اربعین خاطر نشان کرد: پس از رسیدن خودروهای اورژانس و تحویل مجروحان، اقدامات تریاژ و امداد بر بالین مصدومان انجام شد و ضمن دریافت خدمات درمانی در نقطه صفر مرزی، کارشناسان اورژانس ۱۱۵ مصدومان را به بیمارستان‌های طالقانی و بهشتی شهرستان آبادان انتقال دادند.

حوالی ساعت ۳:۳۰ تا چهار صبح روز جمعه بر اثر تصادف یک اتوبوس با یک دستگاه تریلر حامل نفت سیاه (قیر) در مسیر بازگشت از اتوبان دیوانیه به ناصریه، ۶۴ نفر دچار حادثه شدند.

از این حادثه‌دیدگان ۶۱ نفر زائر ایرانی و سه نفر عراقی بودند. این حادثه ۱۸ مصدوم سرپایی داشت و ۴۶ نفر تحت مراقبت موقت در اورژانس بیمارستان آموزشی دیوانیه هستند.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا