اخبار روز

تشییع پیکر شهید اسماعیل هانیه در دوحه (+عکس)

مراسم تدفین شهید «اسماعیل هنیه» امروز جمعه با حضور مقامات کشوری، شخصیت‌های اسلامی و مردم عرب پس از اقامه نماز بر پیکر وی در مسجد «محمد بن عبدالوهاب» دوحه برگزار می‌شود قرار است در مقبره انجام شود و پس از مراسم تشییع، «امام الموس» در «لوسیل» به خاک سپرده شود.

به گزارش ایسنا، ده ها هزار نفر از مردم مومن، پیکر شهید اسماعیل هانیه را بعد از نماز جمعه در مصلی به امامت خلیل الحیاء متبرک کردند. یکی رهبران مقاومت حماس نماز جنازه خواندند. در این مراسم زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز حضور داشت.

خالد مشعل یکی از رهبران حماس در این مراسم گفت: حماس همان رویکردی را که شهید هنیه در پیش گرفت ادامه خواهد داد.

خالد مشعل در مراسم هانیه

مراسم تشییع پیکر این رهبر شهید مجاهد با حضور «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر و نخست وزیر قطر، سران گروه های مقاومت فلسطین و هیئت های رسمی از ایران، ترکیه و کشورهای عربی برگزار می شود.

نماز بر جنازه هانیه
مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه

خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد: هیئت های رسمی بسیاری از کشورها و نهادها برای شرکت در مراسم تشییع پیکر هنیه وارد دوحه شده اند.

مسجد «محمد بن عبدالوهاب».
مسجد «محمد بن عبدالوهاب».

وی افزود: از ساعات اولیه امروز ده ها هزار نفر از اقلیت های فلسطینی، عرب و اسلامی و قطری برای وداع با هنیه و شرکت در نماز و تشییع پیکر مطهر وی به مسجد امام محمد بن عبدالوهاب مشرف شدند.

«محمدرضا عارف» معاون اول رئیس جمهور نیز در راس هیئتی در مراسم یادبود شهید اسماعیل هنیه در دوحه حضور یافت.

در این مراسم «نومان قورتولموش» رئیس مجلس ترکیه نیز رئیس هیئت کشورش است و «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه نیز در هیئت کشورش حضور دارد.

«مراد العدائله» دبیرکل اخوان المسلمین، «همام سعید» دبیرکل سابق اخوان المسلمین و «عبدالحمید زنیباط» رئیس شورای این گروه و همچنین «وائل السقا» دبیرکل موقت حزب جبهه اسلامی کار و «احمد الرزقان» رئیس جمهور. شورای این حزب یکی از شرکت کنندگان در این مراسم است.

منابع همچنین به روزنامه القدس العربی گفته اند که در مراسم تشییع جنازه هنیه قبایل اردنی به نمایندگی از شیخ «تراد الفایز» شرکت کردند. یکی او همچنین یکی از شخصیت های برجسته عشایر این دیار است.

خالد مشعل
خالد مشعل

پیکر شهید هنیه روز پنجشنبه پس از تکمیل تحقیقات درباره چگونگی قتل و تدفین وی در تهران وارد دوحه شد.

حضرت آیت الله خامنه ای روز پنجشنبه بر پیکر رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران نماز میت اقامه کردند.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) پیش از این خواستار برگزاری «روز خشم» عمومی شده بود تا همزمان با تشییع پیکر اسماعیل هنیه برگزار شود.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ای توده‌های مردم سرافراز فلسطین و ای توده‌های ملت عربی و اسلامی، از شما می‌خواهیم بعد از نماز جمعه به نوبت در تمام مساجد غیبت برای روح سردار شهید اسماعیل هنیه دعا کنید. «با رسالت او و خون شهدا اعلام وفاداری کنم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا