ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!

چای گیاهی ماته که در بین ستارگان فوتبال آمریکای جنوبی مانند لیونل مسی محبوبیت دارد، خاصیت لاغری نیز دارد. کارشناسان می گویند این نوشیدنی تلخ که بویی شبیه بادام زمینی دارد متابولیسم بدن را تسریع می کند و چربی سوزی را تسریع می کند که احتمالا به دلیل کافئین موجود در آن است.

به گزارش روزیاتو، شاید همین ویژگی ها باعث شد که ماته به یکباره در بین بازیکنان فوتبال محبوب شود. مسی، یکی یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال، او سفیر نوشیدنی شده است و اغلب عکس هایی از خود در حال نوشیدن مات تازه منتشر می کند. دیوید بکهام که مسی را به تیم اینترمیامی دعوت کرده بود نیز به دلیل تاثیرگذاری مات را امتحان کرد.

مصرف ماته در بین ستاره های آرژانتینی، اروگوئه ای و حتی اروپایی مانند آنتوان گریزمان و پل پوگبا رایج است. اریک دایر، مدافع سابق تاتنهام نیز اعتراف کرد که در جام جهانی 2018 به این نوشیدنی معتاد شده است.

چای میت به اندازه قهوه انرژی زا است، اما طرفداران آن ادعا می کنند که سردرد و افت ناگهانی انرژی ناشی از نوشیدن قهوه را تجربه نمی کند. محققان می گویند ماته ممکن است باعث کاهش وزن شود. مطالعه ای که در سال 2019 در برزیل انجام شد نشان داد که این نوشیدنی سبز دارای خواص ضد چاقی است.

علاوه بر این، مطالعه ای که در سال 2015 در کره جنوبی انجام شد نشان داد که افراد چاق با مصرف کپسول Mate در روز می توانند تا 0.7 کیلوگرم وزن کم کنند. مطالعات دیگر مزایای مشابهی را گزارش کرده اند. مانند یک مطالعه در سال 2018 در نروژ که نشان داد این مکمل میزان چربی سوزانده شده در طول ورزش را افزایش می دهد.

اما یک متخصص تغذیه می گوید اثرات کاهش وزن میت ممکن است به دلیل کافئین باشد تا خود نوشیدنی. کافئین با افزایش سطح آدرنالین متابولیسم چربی را تحریک می کند. میت همچنین سرشار از آنتی اکسیدان و پلی فنول های محرک متابولیسم است. اما این متخصص معتقد است در صورت پیروی از یک رژیم غذایی سالم و ورزش، ماته تأثیر کمی بر کاهش وزن دارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *