مراسم تشییع پیکر فردوس کاویانی روز سه شنبه یازدهم می باشد مهر ماه تمام شد. در ادامه فیلم تشویق و تشویق در مراسم تشییع پیکر فردوس کاویانی را تماشا کنید.



به گزارش ورانداز:

مراسم تشییع پیکر فردوس کاویانی روز سه شنبه یازدهم می باشد مهر ماه تمام شد. در ادامه فیلم تشویق و تشویق در مراسم تشییع پیکر فردوس کاویانی را تماشا کنید.

فردوس کاویانی بازیگر چیره دست سینما و تلویزیون ایران در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

کاویانی در 3 مهر وی در سال 1320 در کرمان به دنیا آمد. این هنرمند که از کودکی به بازیگری علاقه داشت پس از پایان تحصیلات ابتدایی به تهران آمد و چندین سال در یک پارچه فروشی مشغول به کار شد.

کاویانی در سال ۱۳۴۰ در ۲۱ سالگی به آلمان رفت و در دانشگاه برلین در رشته شیمی تحصیل کرد. اما پس از مدتی تحصیل را رها کرد و به ایران بازگشت.

کاویانی بازیگری را از سال ۱۳۴۰ با حضور در نمایش های تئاتر آغاز کرد. او در دهه های 1350 و 1360 در فیلم های زیادی ظاهر شد. از فیلم های برجسته او می توان به «شهر قصه» (1353)، «اجاره نشین ها» (1365)، «بانو» (1370)، «مخلوط» (1373) و «سگ کشی» (1379) اشاره کرد.

کاویانی در دهه‌های 1370 و 1380 در مجموعه‌های تلویزیونی مختلفی نیز به ایفای نقش پرداخت. از سریال های شاخص او می توان به «پشت کوه های بلند» (1373)، «تفنگ سارپر» (1377) و «همسران» (1375) اشاره کرد.

کاویانی در سال های اخیر از بیماری پارکینسون رنج می برد و وضعیت جسمانی خوبی نداشت. ای روز یکشنبه نهم مهر او در سال 1402 در خانه خود درگذشت.

درگذشت فردوس کاویانی ضایعه بزرگی برای سینما و تلویزیون ایران است. او یکی از بازیگران محبوب و محبوب کشور بود که در آثار سینمایی و تلویزیونی نقش های ماندگاری از خود به جای گذاشت.

بدین مناسبت درگذشت هنرمند فقیدمان را به جامعه هنری ایران و خانواده محترم ایشان تسلیت می گویم.

سلام به او

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *