اخبار روز

شرایط خاص سربازی برای سربازان دارای 3 فرزن/ فرآیند معافیت و خدمت کوتاه مدت

به نقل از شمانیوز، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولانی که دارای 4 فرزند یا بیشتر در طول خدمت بدون شرط سنی باشند و مشمولان دارای 3 فرزند به شرط داشتن حداقل 40 سال از خدمت سربازی معاف هستند.

ملاک احراز درخواست سربازان وظیفه اعم از سرباز عادی، سرباز، دانشجوی دانشگاهی و غیره، گواهی ازدواج رسمی، شناسنامه پدر و تاییدیه ثبت احوال می باشد.

یگان های خدمت پس از بررسی و تایید اوراق و مدارک مربوطه و ثبت ترخیص در سامانه، سربازان واجد شرایط را برای ثبت درخواست معافیت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک پلیس +10 تحویل می دهند.

سازمان نظام وظیفه فراجا پس از بررسی و احراز شرایط مشمولان ترخیص شده، کارت معافیت را صادر می کند و در صورت عدم احراز شرایط، فرد را برای ادامه خدمت در یگان خدمت می پذیرد.

کارکنان وظیفه غایب در صورت دارا بودن شرایط معافیت می توانند پس از گزارش به واحد وظیفه و بررسی مدارک واحد ترخیص نسبت به معافیت اقدام نمایند.

ضمناً کارمندان متاهلی که مشمول معافیت نمی شوند می توانند برای فرزند اول 3 ماه، فرزند دوم 4 ماه و فرزند سوم 5 ماه کسر خدمت بگیرند.

این اطلاعیه حاکی از آن است که قربانیان و خانواده‌های آنان می‌توانند اطلاعات بیشتر را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir یا کانال پیام‌رسان‌های داخلی سازمان (سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresabazi@ کسب کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا