اخبار روز

تشخیص احتمال جنایت با ضربان قلب تایید شد

مطالعه ای که در سال 2015 منتشر شد، ارتباط عجیبی را بین میزان جرم و جراحات غیرعمد در مردان و ضربان قلب پایین در حالت استراحت نشان داد.

به گفته SA، یک مطالعه مشابه روی زنان اکنون همین ارتباط را نشان داده است و به ما یادآوری می کند که آسیب پذیری به یک جنسیت خاص محدود نمی شود.

به گزارش ایسنا، محققان در ایالات متحده، سوئد و فنلاند سوابق جنایی 12499 زن تا سن 40 سالگی را ردیابی کردند و دریافتند افرادی که ضربان قلب در حالت استراحت پایینی دارند، اندکی بیشتر در معرض ارتکاب جرایم غیرخشونت آمیز هستند.

توجه به این نکته ضروری است که این بدان معنا نیست که زنان با ضربان قلب پایین لزوما یا بیشتر مجرم هستند.

محققان همچنین دریافتند که این زنان بیشتر در معرض آسیب های غیرعمدی هستند.

گفته می‌شود که فعالیت کمتر در سیستم عصبی خودمختار، که عملکردهای خودکار بدن مانند ضربان قلب را تنظیم می‌کند، می‌تواند باعث شود افراد بیشتر به دنبال هیجانات و ریسک‌پذیری باشند.

سیستم عصبی خودمختار که قبلاً سیستم عصبی خودمختار نیز نامیده می شد، بخشی از سیستم عصبی محیطی است که ماهیچه ها و غدد را تأمین می کند و بر عملکرد اندام های داخلی تأثیر می گذارد.

سیستم عصبی خودمختار یک سیستم کنترلی است که عمدتاً غیرارادی عمل می کند و عملکردهای بدن مانند ضربان قلب، هضم، تعداد تنفس، مردمک ها، ادرار و برانگیختگی جنسی را تنظیم می کند.

سوفی اسکارسون جرم شناس از دانشگاه اوربرو در سوئد و همکارانش در مقاله منتشر شده خود نوشتند: کاهش تحریک پذیری سیستم عصبی خودمختار یکی از همبستگی های شناخته شده جرم و سایر رفتارهای مخاطره آمیز در مردان است، اما مطالعات کمی این ارتباط را در زنان بررسی کرده است. . نتایج گزارش‌شده اکنون پیامدهای بالقوه‌ای برای پیش‌بینی تخلفات آتی در میان زنان دارد.

پیشگیری از جرم اغلب شامل بررسی عوامل اجتماعی علاوه بر شخصیت افراد است و به ندرت عوامل بیولوژیکی مانند عملکرد سیستم عصبی ما را در نظر می گیرد. اما اسکارسون و همکارانش می خواستند دریابند که آیا بین ضربان قلب زنان و رفتار مجرمانه آنها نیز ارتباطی وجود دارد یا خیر.

محققان 12499 زن سوئدی را که در سن 18 سالگی به ارتش پیوسته بودند، دنبال کردند و ضربان قلب و فشار خون آنها در طول معاینه فیزیکی ثبت شد. متعاقباً، هرگونه محکومیت جنایی یا صدمات غیرعمد این زنان تا سن 40 سالگی پیگیری شد.

محققان دریافتند زنانی که کمترین ضربان قلب در حالت استراحت (کمتر از 69 ضربه در دقیقه) را داشتند، 35 درصد بیشتر از زنانی که ضربان قلب بالای 83 ضربه در دقیقه داشتند، به جرم محکوم شدند.

همچنین ارتباط معنی داری بین ضربان قلب زیر 69 و محکومیت های بیشتر برای جرایم غیرخشونت آمیز در مقایسه با افراد دارای ضربان قلب بالای 83 وجود داشت. توجه داشته باشید که این ارتباط زمانی که فقط جرایم خشن در نظر گرفته می شد مشهود نبود.

تجزیه و تحلیل فشار خون سیستولیک (SBP) و محکومیت های جنایی نشان داد که افراد با کمترین SBP (113 میلی متر جیوه یا کمتر) در مقایسه با افرادی که دارای بالاترین SBP (134 میلی متر جیوه یا بالاتر) بودند، 26 درصد بیشتر در معرض خطر هر جرمی بودند. در محدوده های دیگر بین این دو عدد، ارتباط معنی داری بین SBP بالاتر یا پایین تر و جرم وجود نداشت.

ضربان قلب پایین تر همچنین با خطر بالاتر درمان برای “آسیب تصادفی” یا مرگ همراه بود که آسیب به خود یا تصادفات وسیله نقلیه را حذف نمی کند.

یافته‌های ما مبنی بر اینکه ضربان قلب کمتر در حالت استراحت با افزایش خطر آسیب‌های غیرعمدی در سربازان زن فعال مرتبط است، با یافته‌های قبلی که نشان می‌داد ضربان قلب پایین‌تر در حالت استراحت با تمایل به انجام ورزش‌های شدید مانند چتربازی مرتبط است، مطابقت دارد. محققان گفتند. و وظایف پرخطر مانند خنثی کردن بمب‌ها مرتبط و مهم هستند.

به گفته محققان، هنگام تفسیر این نتایج باید مراقب باشیم زیرا داوطلبان نظامی زن ممکن است رفتار عموم مردم را به درستی منعکس نکنند.

در یک تحلیل جداگانه، اسکارسون و همکارانش میزان جرم و جراحت غیرعمد در میان سربازان وظیفه را با نمونه ای متشکل از 1714152 زن غیرنظامی (کسانی که داوطلب خدمت سربازی نشده بودند) مقایسه کردند.

سربازان زن خطر تصادف بالاتری داشتند، اما نسبت به گروه غیر سربازان میزان جرم و جنایت کمتری داشتند.

اگر مطالعات بیشتر و بزرگ‌تر این یافته‌ها را تأیید کند، محققان می‌گویند که می‌توانند به ما کمک کنند تا عوامل بیولوژیکی را که افراد را برای ارتکاب جرم تحت تأثیر قرار می‌دهند، درک کنیم تا بتوانیم تاکتیک‌های بهتری برای برآورده کردن نیازهای آنها و شاید منصرف کردن آنها از ارتکاب جرم ایجاد کنیم. رفتارهای ضد اجتماعی را متوقف کنید.

آنها می گویند اگرچه این یافته ها نیاز به تکرار دارند، یافته ها نشان می دهد که کاهش تحریک پذیری سیستم عصبی خودمختار، که در ضربان قلب کمتر در حالت استراحت منعکس می شود، ممکن است پتانسیل پیش بینی توهین را داشته باشد. این نه تنها برای مردان، بلکه برای زنان نیز مفید است.

این تحقیق در مجله PLOS ONE منتشر شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا