اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

تسهیلات ودیعه مسکن عامل التهاب در بازار اجاره شده

نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران  اظهار کرد: تسهیلات ودیعه مسکن در استان تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده، اما باعث ایجاد اثر التهابی در بازار اجاره مسکن شده است.

رقم تسهیلات ودیعه مسکن در استان تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است، نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران می‌گوید که این تسهیلات باعث ایجاد اثر التهابی در بازار اجاره مسکن شده است.
 
 به گزارش میزان؛ براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی تا اواسط مرداد ۱۴۰۳ بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۱ نفر در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن نام‌نویسی کردند که از این تعداد، معادل یک میلیون و ۷۷۷ هزار و ۵۹۸ متقاضی حائز شرایط شناخته شده و یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۳۷۹ نفر نیز به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.
 
در این میان بانک‌های پرداخت کننده تسهیلات ودیعه مسکن تاکنون تسهیلات ۵۳۳ هزار و ۷۵۷ متقاضی را پرداخت کرده‌اند.

 همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن قابل دفاع نیست
در همین رابطه حسین جنتی، مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن برای مستاجران را چندان قابل دفاع ندانست و گفت: بازار اجاره مسکن در این ایام با وجود آنکه سقف اجاره مسکن برای آن‌ تعیین شده، اما نیازمند همکاری بیشتر از سوی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات است.
 
تسهیلات ودیعه مسکن عامل التهاب در بازار اجاره
در همین راستا داود بیگی‌نژاد، نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران  اظهار کرد: تسهیلات ودیعه مسکن در استان تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده، اما باعث ایجاد اثر التهابی در بازار اجاره مسکن شده است.
 
وی افزود: خبر آغاز پرداخت ودیعه مسکن بازار اجاره را با چالش‌های بسیاری روبه‌رو کرد چراکه بسیاری از موجران تصور کردند که بخش زیادی از کمبود منابع مالی بانک‌ها برطرف شده و سعی کردند مبالغ ودیعه مسکن مستاجران را بالا ببرند.
 
نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در مورد تاثیر پرداخت ودیعه مسکن در بازار اجاره، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ اجاره مسکن در برخی از مناطق تهران تا ۵۰ درصد افزایش یافته در صورتی که اگر پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تاثیر مثبتی در بازار اجاره‌بها داشت شاهد رشد بی‌ضابطه اجاره مسکن نبودیم.
 
بیگی‌نژاد تاکید کرد: اگر پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن از سوی بانک‌ها بهبود یابد شاهد آرام‌تر شدن بازار اجاره مسکن خواهیم بود، اما این طور که پیداست پرداخت این تسهیلات از سوی بانک‌ها با کُندی پیش می‌رود.
 
براساس این گزارش مستاجران برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باید به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن مراجعه کرده و پس از ثبت اطلاعات خود در سامانه املاک و اسکان نسبت به بارگذاری مدارک و اطلاعات و قرارداد خود در سامانه خودنویس اقدام کنند و بعد از دریافت کد رهگیری ثبت درخواست برای دریافت ودیعه مسکن را نهایی کنند.
 
هم‌اکنون تسهیلات ودیعه مسکن در تهران برای هر متقاضی معادل ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها معادل ۱۵۰ میلیون تومان، شهر‌های کوچک معادل ۱۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها معادل ۴۰ میلیون تومان است.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا