اخبار روز سینما

تریلر قسمت ویژۀ ولنتاین سریال Harley Quinn منتشر شد

مهران کریمی که فیلم the terminal الهام گرفته از او بود کرد: فرودگاه دوگل پاریس به خبرگزاری های گزارش داد که یک پناهجوی سیاسی ایرانی که بعد از اخراج از فرانسه برای تقریباً دو دهه در این فرودگاه زندگی کرده شنبه جان خودش را کرده است. از دست داده است. اما این مرد که بوده؟ او مهران کریمی ناصری ۷۷ ساله بوده که فیلم ترمینال (ترمینال 2004).

مهران کریمی در سال ۱۳۲۴ در مسجد سلیمان متولد و در سال ۱۳۵۵ به مبارزاتـش بر علیه شاه از کشور شد و پناهنده بلژیک شد.

مهران در سال 1367 در جستجوی یافتن به بریتانیا، آلمان و هلند کرد اما به دلیل امکان ورود به آن کشور را نگرفت ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ بعد از جریانات و زمانی که به فرانسه در اورژانس بازداشت شده و در ساختمان ترمینال ۱ به همراه رها شد، در آنجا محل اقامت برای غذا و داروی دارویی می‌شود.

بعد از او که شهرتی بین المللی پیدا کرده خودش را «آقای آلفرد» نامید و کوچکی از فرودگاه شارل پاریس تبدیل به قلمروی او شد. در سال دادگاه فرانسه حکمی را صادر کرد که هیچکس نمی تواند را از فرودگاه اخراج کند اما عین حال اجازۀ ورود به خاک کشور را هم نداشت.

بعد از ها مهران از سمت فرانسه و بلژیک پیشنهاد اقامت کرد که آن ها را رد کرد.

در سالی که شرکت «دریم‌ورکس پروداکشنز» بود که شرکت اسپیلبرگ می‌تواند پیشنهاد داد که حق ساخت را به قیمت 250 هزار دلار به این شرکت‌های تجاری برساند. مهران در ۲۰۰۶ در یک بیمارستان بستری بعد از آن دوران زندگی در فرودگاه به پایان رسید و پناهگاهی در پاریس رفت.

این فرودگاه کرده است که مهران تمام پولی از فروش داستانش به دست بوده را خرج کرده و چند پیش دوباره به فرودگاه بازگشته است.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا