اخبار روز

ترکیه در مورد کباب ترکی به کمیسیون اروپا شکایت کرد

درخواست ترکیه از کمیسیون اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن کباب در این اتحادیه، همانطور که قبلاً در مورد پیتزای ناپل ایتالیایی و ژامبون سرانو اسپانیا انجام شده بود، توسط آلمان رد شد.

به گزارش یورونیوز؛ بنا بر گزارش ها، ترکیه در ماه آوریل درخواستی را برای ثبت دونر کباب یا کباب ترکی به کمیسیون اتحادیه اروپا ارسال کرد تا تنها تولیدکنندگانی که آن را با روش ثبت شده تهیه می کنند بتوانند آن را تولید کنند.

تولیدکنندگان آلمانی مخالفت خود را با درخواست ترکیه در سطح اتحادیه اروپا در 25 جولای (4) ارائه کردند. مرداد 1403) اختلافی را آغاز کرده اند که یک دوره حل اختلاف شش ماهه را آغاز کرده است. این دوره شش ماهه حل اختلاف با مشورت کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد مالکیت معنوی به پایان می رسد.

یک سخنگوی کمیسیون اروپا به یورونیوز تایید کرد که این درخواست در نهایت رد شد، اگرچه رهبران اتحادیه اروپا از تایید نتیجه خودداری کردند.

دو منبع آگاه به یورونیوز گفتند که وزارت غذا و کشاورزی فدرال آلمان مستقر در بن با درخواست ترکیه مخالفت کرده است. این منابع اعلام کردند که وزارت آلمان بر اساس بازخورد و مواضع چند تولیدکننده آلمانی عمل کرده و مقاومت در برابر درخواست ترکیه را بیانگر موضع سازندگان آلمانی و نه دولت آلمان می داند.

گام بعدی در این فرآیند ارزیابی پذیرش اعتراض توسط کمیسیون و سپس امکان مذاکره بین متقاضی و طرف مقابل است. در این زمینه به هر دو طرف تا شش ماه فرصت داده شده تا به توافق برسند. اگر توافقی حاصل شود، باید ظرف یک ماه به کمیسیون گزارش شود.

در هر صورت، صرف نظر از اینکه توافق حاصل شود یا خیر، تصمیم نهایی برای ثبت این درخواست با کمیسیون است.

ترکیه به دنبال یک “مهر محافظ برای نان سنتی پخته شده با دست” است، مشابه آنچه که به پیتزا ناپولی ایتالیا و ژامبون سرانو اسپانیا داده شده است. اگرچه این برچسب بالاترین سطح حفاظت معنوی را برای مواد غذایی در اروپا ارائه نمی کند، درخواست ترکیه برای ثبت کباب در اروپا با هدف اطمینان از اینکه تهیه کباب محدود به تولید کنندگانی است که به روش ها و مشخصات ثبت شده پایبند هستند محدود می شود.

در صورت تایید، تکه‌های گوشت گاو و گوسفند به ضخامت 3 تا 5 میلی‌متر به صورت افقی بریده می‌شوند و تنها پس از آن می‌توان به عنوان کباب برچسب خورد. ضخامت برش های مرغ باید 1 تا 2 سانتی متر باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا