دانستنی ها

ترکیب تخم مرغ و ماهی تن باعث عفونت معده می شود

شاید یک بار تن ماهی را با تخم مرغ امتحان کرده باشید، واقعا وقتی تخم مرغ و تن ماهی را مخلوط می کنیم، طعم بهتری پیدا می کند، اما برخی هستند که می گویند خوردن ماهی تن با تخم مرغ سخت است! آیا حقیقت دارد؟

ترکیب خوشمزه و رضایت بخشی که حتماً چشیده اید تخم مرغ و ماهی تن است اما این ترکیب باعث ایجاد عفونت و کرم در معده می شود و باعث بیماری هایی مانند چرک، پسوریازیس، نقرس، روماتیسم، قولنج، بواسیر، پسوریازیس و دندان درد می شود.

ماهی تن با تخم مرغ اصلا ترکیب خوبی نیست! حتی در طب سنتی از مصرف ماهی و تخم مرغ نیز اجتناب می شود. در طب سنتی مصرف لبنیات، تخم مرغ و گوشت با هم اکیدا ممنوع است و نباید با هم (دو یا سه عدد) مصرف شود.

همانطور که گفتیم سه گروه غذایی ناسازگار را نباید با هم مصرف کرد. وقتی برخی غذاها به هم می رسند خواص یکدیگر را خنثی می کنند و در صورت ادامه مصرف این غذاها دچار کمبود مواد معدنی و ویتامین های لازم می شویم. مصرف برخی مواد غذایی مانند ماهی و تخم مرغ باعث ایجاد عفونت و کرم در معده و ایجاد نقرس، روماتیسم، قولنج، بواسیر، پسوریازیس و دندان درد می شود.

وقتی برخی غذاها با هم خورده می شوند، سمی از ترکیب آنها تشکیل می شود که راه را برای میکروب ها هموار می کند. در برخی موارد مصرف این غذاها جذب بدن نمی شود و در خون تجمع می یابد و باعث ایجاد انواع نوشابه های گازدار و اگزما می شود.
در طب سنتی تن ماهی با تخم مرغ ممنوع است، زیرا خوردن ماهی تن و تخم مرغ اثرات و خواص هر دو را خنثی می کند و در نتیجه بدن نمی تواند مواد مغذی این دو ماده را جذب کند و دچار کمبود مواد معدنی و ویتامین می شود.

منبع: سلامت نیوز

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا