اخبار روز

ترور هانیه در تهران مانند 11 سپتامبر در آمریکاست. چه تأثیری لازم است؟

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران مانند 20 شهریور است که قرار بود سکوی پرشی برای سیاست امنیتی ایران شود. همانطور که آمریکا از فرصت 11 سپتامبر برای حذف مخالفان خود در جهان استفاده کرد و سعی کرد ساختار امنیتی جدیدی را در جهان ایجاد کند، ترور هنیه در ایران نیز باید سرآغاز حمله داخلی گسترده به نفوذ و نفوذ کنونی باشد. سرکوب متجاوزانی که کوشند ایران را به زمین بازی اسرائیل تبدیل می کنند. کور کردن خط نفوذ در سرزمین های اشغالی نه تنها با برخورد با اسرائیل در سرزمین های اشغالی ناسازگار است، بلکه پیش نیاز آن نیز هست.

به روایت عصر ایران، چگونه می توان خط نفوذ را شناسایی کرد؟ مطمئناً نگهبانان بیش از دیگران با اصول این کار آشنا هستند. اما برای روشن شدن کل موضوع، برخی جلسات فرضی در سرویس مخفی اسرائیل (موساد) با موضوع “راهکارهای اجرایی برای حملات تجاری و استراتژیک علیه ایران«او آن را تصور کرد. به نظر شما بحث در مورد این موارد در چنین جلساتی دور از ذهن است؟

1- بیان مسئله: ایران کشوری گرم و نیمه خشک است و در طول تاریخ خود «آب» یکی از موضوعات محوری این کشور بوده است. بگذارید «مسئله آب» در ایران را به یک «بحران همیشگی» تبدیل کنیم.

بهترین رویه: جلوگیری از انتقال فناوری‌های نوین و کارآمد مدیریت آب از طریق تحریم‌ها و محدودیت‌های بانکی، جلوگیری از سرمایه‌گذاری و همچنین صدور دستورالعمل به بازیگران تأثیرگذار در ایران که مجوز کشت در اراضی کم‌آب را بدهند و همچنین حفر چاه‌های زیادی را در ایران بدهند. نام کمک به کشاورزان برای صادرات

نتیجه: به دلیل حفر بی رویه چاه ها، برداشت آب از ذخایر زیرزمینی فراتر رفته و ظرفیت تجدید آنها، دریاچه ها و رودخانه ها (مانند دریاچه ارومیه و زاینده رود در اصفهان) خشک می شوند. زمین های جدید در حال کشت و کار است و دولت مجبور به تامین آب می شود و بحران آب را تشدید می کند و در مقیاس وسیع مورد استفاده قرار می گیرد. فرونشست رخ می دهد و زمین شهرها، روستاها، کارخانه های صنعتی، جاده ها و سایر زیرساخت ها را از پایین می بلعد (که با بمباران گسترده امکان پذیر نیست).

علاوه بر این اگر این کشور در ایران سرمایه گذاری نکند در همه زمینه ها از حفاظت از منابع آبی گرفته تا انتقال، هدر رفت و بازیافت آب، دچار آسیب شده و وارد دوره تخریب سریع منابع آبی و متعاقب آن خواهد شد. زوال تمدنی

2 – بیان مسأله: در ایران رهبران فکری و افرادی هستند که می توانند در مواقع بحران افکار عمومی را به سمت منافع عمومی سوق دهند. این جریان باید متوقف شود تا ایران فاقد اقتدار فکری و سیاسی باشد.

بهترین روش: ماموران ما در داخل این افراد را شناسایی کرده و برای خنثی کردن آنها اقدام می کنند. در مورد آنها دروغ و شایعه پراکنی می کنند و آنها را مرتبط با بیگانگان، ضد دین، ضد انقلاب، ضد مردم، غرب گرا، حمایت از همجنس گرایان، بی بندوباری جنسی و غیره معرفی می کنند. از آنها دفاع کنید و آنقدر رنج بکشید که تمام انرژی و وقتشان صرف خنثی کردن توطئه ها علیه آنها به جای نفوذ در جامعه شود.
ضمناً دوستان ما خودی ها را برجسته می کنند و آنها را چهره های نگران اسلام و انقلاب و ایران می کنند و آنها را جایگزین می کنند و بر مراکز تصمیم گیری تأثیر می گذارند.

نتیجه: اگر تا دیروز افرادی بودند -روحانیون، سیاستمداران، اساتید دانشگاه، نویسندگان و دیگر گروه های فکری مرجع- که مثلاً یک سوم یا حتی نیمی از جامعه با حرف و روش خود می پذیرفتند، ترور مستمر شخصیت ها تبدیل شده است. دموکرات ها، امروز دیگر چنین افرادی وجود ندارند و تفرقه و تنوع به وضوح بر فضای فکری و سیاسی ایران حاکم است.

3- بیان مسئله: مسئله زن و حجاب در ایران باید به یک «مسئله بحث برانگیز» تبدیل شود و بسیاری از انرژی روانی و مادی جامعه و حکومت ایران در این زمینه هدر رود.

بهترین رویه: عوامل داخلی ما باید با شعار دفاع از احکام دین، حجاب و عفاف، دوقطبی سازی را آغاز کنند و دستگاه های تصمیم گیری و اجرایی را برای واکنش های تند و منفی آماده کنند.

نتیجه: از آنجایی که علم می گوید مقوله های فرهنگی و فکری با روش های سلبی سازگار نیست، در نهایت نه تنها حجاب روز به روز افزایش نمی یابد، بلکه سبک مقاومت و بی حجابی در جامعه ایرانی شکل می گیرد.

4- بیان مسئله: ایران با اعضای شورای امنیت و آلمان به توافق رسید و تمامی تحریم ها علیه ایران برداشته شد. ایران بدون تحریم به معنای بازسازی یک ابرقدرت اقتصادی در خاورمیانه است. باید از اجرای این توافق جلوگیری کنیم و دوباره اقتصاد ایران را نابود کنیم.

روش‌شناسی: عوامل داخلی ما در ایران برجام را به‌عنوان تعهد و خیانت به تیم مذاکره‌کننده و نابودکننده قدرت هسته‌ای ایران و همچنین محلی برای نفوذ غرب بر ایران معرفی می‌کنند. عوامل ما در آمریکا نیز باید تلاش کنند تا این قرارداد را فسخ کنند.

نتیجه: برجام که رشد اقتصادی ایران را به بالاترین حد و تورم را به پایین ترین حد رساند و نرخ ارز را کنترل کرد، نابود شد و ایران در رکود و تورم، چند برابر شدن نرخ ارز و نارضایتی عمومی و در نهایت سقوط کرد. دولت با شعارهایی علیه برجام روی کار آمد. روند سرمایه گذاری خارجی در ایران متوقف شده است که آثار آن در همه جا نمایان است. به عنوان مثال، عدم سرمایه گذاری در صنعت برق بر توانایی ایران در تولید و انتقال برق تاثیر گذاشته است که به نوبه خود منجر به تعطیلی گسترده کارخانه ها و توقف تولید برای تامین برق شهر شده است. در بخش بنزین به دلیل عدم سرمایه گذاری خارجی و عدم استفاده از فناوری های روز، بنزینی که تولید می کنیم گرانتر و کیفیت پایین تری دارد و یا هزینه استخراج نفت ما 40 درصد بیشتر از روش های جدید استخراج است. رخ می دهد در مقیاس بزرگ یعنی میلیاردها دلار خسارت نامرئی و واقعی و…

5- بیان مسئله: بنا بر گزارش‌ها، ایران توانسته با امارات متحده عربی معامله کند و گاز سوخته در فلرها را به شرکت کرسنت بفروشد. این قرارداد گازی یک “روابط انرژی استراتژیک” بین دو کشور ایجاد می کند و امارات متحده عربی را به ایران وابسته می کند. این ارتباط و وابستگی می تواند تا حد زیادی طرح های فشار بر ایران را خنثی کند. بنابراین ما باید مطمئن شویم که این توافق محقق نمی شود تا ایران درآمدی نداشته باشد و روابط دو کشور به هم مرتبط نباشد.

روش آزموده شده: ما به نمایندگان خود در ایران دستور می دهیم به بهانه هایی مانند قیمت گاز، کل قرارداد را فسخ کنند.

نتیجه: گازی که قرار بود صادر شود، دلار به ایران بیاورد و رابطه استراتژیک ایجاد کند، در شراره سوخت و دود شد. این شرکت اماراتی از ایران شکایت کرد و حکمی چند میلیارد دلاری علیه ایران گرفت. ایران نه تنها پولی دریافت نکرده بلکه باید بپردازد. افزودن به اختلافات داخلی ایران موضوعی بحث برانگیز بود. یکی تیر و چند نشان! بازی حساب شده تر از این حرفاست؟!

6- بیان مسئله: مردم ایران باید پایبند سلامت باشند.

روش شناسی: اولین قدم بی اعتبار کردن جامعه پزشکی در ایران بود. سپس دلایل خروج آنها از ایران ارائه می شود. علاوه بر این، طرح هایی مانند غربالگری تضمین کرده است که درصدی از خانواده های ایرانی با کودکان معلول ارتباط مادام العمر داشته باشند. عدم ارتباط با دنیا به طور مستقیم و غیرمستقیم سلامت ایرانیان را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین باید ایران را از طریق تحریم و لیست سیاه منزوی کرد.

نتیجه: جامعه ایران هر روز با کمبود نیروی انسانی در بخش سلامت مواجه است. آلودگی هوا ناشی از خودروها، سوخت و صنایع بلااستفاده به سم شبانه روزی جو ایران تبدیل شده است. تجهیزات پزشکی کمیاب و اکثرا قدیمی هستند و یک ام آر آی ساده که در هر کجای دنیا همزمان با تجویز پزشک انجام می شود، نیاز به وقت 3 تا 6 ماهه در برخی از مراکز استان ها دارد. داروهای خارجی کافی نیست و بسیاری از داروهای داخلی به اندازه داروهای خارجی خود مفید نیستند و ده ها مورد دیگر جامعه ای را با افراد بیمار و خانواده هایی به وجود می آورد که جز بیماری کاری از دستشان بر نمی آید و این یعنی خانواده فلج شده است. . به عنوان سلول های بنیادی رشدی

7- شکل مسئله: باید از نوسازی ناوگان هوایی ایران جلوگیری کنیم.

چگونه این کار را انجام دهیم: به کارکنان داخلی خود دستور دهید زمانی که مدیران بونیگ برای شروع مذاکرات با ایران در جریان برجام به ایران آمدند، آنها را تهدید کنند. حتی در دوران خاتمی که طبق توافقی، آمریکا به جای پول بلوکه شده با شعارهای ظاهراً ارزشمند و مبارزه با استعمار آمریکا، ده‌ها فروند هواپیمای بوئینگ به ایران داد، تا اتوبوس با گردشگران آمریکایی که در آنجا بود. یک مسافر ویژه حضور داشت، قرار بود مورد حمله قرار گیرد.

نتیجه: ایران که زمانی شرکت های هواپیمایی آن در بین شرکت های هواپیمایی پیشرو جهان بودند، اکنون در شرایطی قرار گرفته است که نمی تواند هواپیمای جدیدی در خور شأن مردم خود خریداری کند. ناوگان فرسوده هوایی ایران یکی این یکی از مصائب مردم ایران است.

8- بسیاری از این دستور کارها را می توان در یک ردیف فهرست کرد. البته ما هیچ اطلاعی از آنچه در موساد می گذرد نداریم و ادعا نمی کنیم که آنچه نوشتیم و اتفاقاتی که در مناطق فوق افتاد ریشه در موساد و امثال آن دارد. بلکه یک کلمه منطقی داریم: وقتی مجموعه ای از تصمیمات و رویدادها که تقریباً همه آنها گرایش خاصی را در خود پنهان می کند، همیشه به ضرر ایران تمام می شود، باید با بدبینی و تردید به این موضوع نگاه کرد. مثلا آیا صدور 7 نمونه فوق به هزینه ایران نیست؟

یک شخص یا یک جریان سیاسی خاص می تواند اشتباه کند که طبیعی است، اما امکان ندارد این اشتباهات – حتی اگر آشکار باشد – تبدیل به یک فرمول دائمی شود و از قضا همه به ضرر ایران و منفعت باشد. اسرائيل. تشخیص جریان عمومی نفوذ دشوار نیست. فقط باید ببینید این فرمول به طور مداوم کجا و با چه کسی کار می کند.

29219

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا