اخبار روز

ترفند جدید کلاهبرداران اینترنتی; این اس ام اس جعلی است

 

شهروندان فریب این گونه پیامک های کلاهبرداران اینترنتی را نخورند و توجه داشته باشند که برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و دریافت و استفاده از اپلیکیشن های بانکی باید با مراجعه به سایت اصلی بانک مورد نظر برای بررسی صحت آدرس خود اطمینان حاصل کنند.

همشهری آنلاین نوشت: رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک جعلی برای افتتاح حساب و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مردم از عدم آموزش شهروندان سوء استفاده می کنند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی روز پنجشنبه افزود: طبق بررسی های انجام شده اخیراً پیامکی برای برخی افراد ارسال شده است که (مشتری محترم حساب شما باز شده است. برای دریافت کارت بانکی و فعال سازی خدمات بانکداری اینترنتی به لینک زیر وارد شوید).

وی افزود: در صورتی که کاربر به لینک جعلی ارسال شده توسط کلاهبردار مراجعه کند و اپلیکیشن جعلی را به بانک دانلود کند، پس از وارد کردن نام و نام خانوادگی، کد کشور و شماره تماس، به صفحه پرداخت الکترونیکی جعلی منتقل می شود. یک سپرده پول برای فعال کردن خدمات بانکی. اینترنت هدایت شده است.

این مقام انتظامی افزود: اپلیکیشن جعلی با کسب مجوز دسترسی به پیام ها، رمز یکبار مصرف بانکی فرد را به سرقت می برد و از این طریق امکان برداشت غیرمجاز از حساب کاربر را فراهم می کند.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: شهروندان به هیچ وجه فریب اینگونه پیامک‌ها را نخورند و آگاه باشند که برای انجام خدمات الکترونیک بانکی و دریافت و استفاده از اپلیکیشن های بانکی باید به سایت اصلی بانک مربوطه برای بررسی و تطبیق اصالت آدرس آن مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند آخرین آموزش های لازم در زمینه استفاده صحیح از فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا