برای بسیاری، سفر به معنای یافتن مکانی آرام و ساکت است، اما بسیاری نیز به دنبال هیجان و سرزندگی هستند. این مقاله حاوی چند پیشنهاد جالب و متفاوت برای گروه دوم است تا تجربه هیجان انگیز افزایش آدرنالین را در سفر خود تجربه کنند.

به گزارش راهنمای شما، امروز ۸ جاده ترسناک و هیجان انگیز در ایران را به شما معرفی می کنیم که با رانندگی در آن ها هیجان دویست برابری به شما دست می دهد. پس بیا پیش ما

1- خیابان چالوس

جاده چالوس یا خیابان 59 به اندازه خطرناک ترین جاده ایران دیدنی و هیجان انگیز است. اگر راننده محتاط نباشید، عبور از جاده های پر پیچ و خم و باریک چالوس احتمالا برای شما خطرناک خواهد بود. این مسیر شلوغ و پر رفت و آمد است و مسافران زیادی به خصوص در ایام تعطیل از آن عبور می کنند. جدا از وضعیت جاده، ریزش سنگ و بهمن یکی خطر دیگری است که مسافران این جاده را تهدید می کند.

2- جاده اهر – تبریز

ترسناک ترین خیابان های ایران برای عاشقان سفرهای هیجان انگیز

جاده اهر تبریز با بیش از نیم قرن قدمت یکی یکی از مهم ترین راه های مواصلاتی استان آذربایجان شرقی به شمار می رود. این جاده مسیر رفت و آمد ساکنان و فعالان اقتصادی و صنعتی بیش از 15 شهر شمال شرق آذربایجان شرقی محسوب می شود، اما جاده اهر – تبریز توان تحمل چنین بار ترافیکی را ندارد و مشکلات فنی و سازه ای دارد و آن را به جاده ای مرگبار برای مسافران تبدیل کرده است. و عنوان “جاده وحشت” را به آن داد.

3- خیابان کیاسر سریس

ترسناک ترین خیابان های ایران برای عاشقان سفرهای هیجان انگیز

محور کیاسر تنها محور اصلی اتصال ساری به سمنان است. این جاده طولانی ترین جاده جنگلی ایران است که مناظر بسیار زیبایی را به نمایش می گذارد و در هر فصل رنگ و بوی خاصی از خود به جای می گذارد. اگرچه این مسیر زیباست اما به دلیل بارش شدید برف و شرایط جاده اغلب تصادفات و حوادث جبران ناپذیری رخ می دهد. از این رو به آن لقب «جاده مرگ» داده شد.

4- خیابان اسلام-خلخال

ترسناک ترین خیابان های ایران برای عاشقان سفرهای هیجان انگیز

جاده اسلم – خلخال مسیری به طول 70 کیلومتر است که از شهر اسلم در استان گیلان آغاز و به خلخال در جنوب استان اردبیل ختم می شود. وجود مناظر طبیعی، آبشارها، برکه ها، مراتع، دشت ها و دریاچه ها در این مسیر باعث برجسته شدن آن شده است. یکی این خیابان به یکی از زیباترین خیابان های ایران تبدیل شده است. این جاده اگرچه زیباست اما خطرناک نیز هست و متاسفانه خرابی، آسفالت شکسته و چاله های بی شمار در این جاده تردد در این جاده را به مشکل اساسی برای مسافران و اهالی تبدیل کرده است.

5- جاده همدان – کرمانشاه (گردنه اسدآباد)

ترسناک ترین خیابان های ایران برای عاشقان سفرهای هیجان انگیز

گردنه اسدآباد یکی یکی از معروف ترین گذرگاه های رشته کوه الوند در استان همدان است که بین دو شهر همدان و کرمانشاه قرار دارد و ارتفاع آن به ۲۲۴۱ متر می رسد. به دلیل ارتفاع زیاد و بارش باران و برف در این گردنه، تردد در آن خصوصاً در شب دشوار بود. این خیابان در گذشته یکی یکی از پرترددترین و پرحادثه ترین جاده های غرب کشور بود. پس از اجرای پروژه نصب نیوجرسی در گردنه اسدآباد، تعداد تصادفات فوتی به صفر رسیده است.

6-خیابان هراز

ترسناک ترین خیابان های ایران برای عاشقان سفرهای هیجان انگیز

خیابان هراز یکی یکی از زیباترین جاده های ایران است و حدود 183 کیلومتر طول دارد. این جاده از جاده دماوند به فیروزکوه در شمال شرق تهران شروع و تا آمل ادامه دارد. خیابان هراز پس از خیابان چالوس دومین خیابان معروف کشور است و مناطق دیدنی زیادی مانند جاجرود، رودهان، آبعلی، گزنک، پلور و امامزاده هاشم را در خود جای داده است.

جاده هراز پر پیچ و خم و باریک است و احتمال ریزش سنگ وجود دارد یکی خطر دیگری برای مسافرانی است که از این جاده عبور می کنند. این مشکل باعث شده تا هر ساله شاهد اخباری از تصادفات رانندگی در این محور باشیم.

7- جاده آستارا اردبیل (گردنه حیران)

ترسناک ترین خیابان های ایران برای عاشقان سفرهای هیجان انگیز

گردنه حیران بین جاده آستارا و اردبیل قرار دارد. در یک طرف این جاده جنگلی و در طرف دیگر دره ای نسبتا عمیق وجود دارد. این جاده در فصل بارندگی بسیار زیباست، پوشیده از ابر و مه است و به پیچ های خطرناک و جاده های لغزنده معروف است. بنابراین توصیه می‌شود هنگام رانندگی در این جاده به‌ویژه در فصول بارندگی، نکات ایمنی را رعایت کرده و بدون مهارت رانندگی وارد این جاده زیبا و خطرناک نشوید.

8- خیابان سلفچگان – قم

ترسناک ترین خیابان های ایران برای عاشقان سفرهای هیجان انگیز

محور سلفچگان – قم یکی محور دیگری است که در لیست خطرناک ترین جاده های ایران قرار گرفته است. وجود پیچ‌ها، چاله‌ها و تپه‌های کوچک در این مسیر، مسیری ناامن را به‌ویژه در شب تبدیل می‌کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما