اخبار روز

تردید در مورد یک نماینده مجلس با تخصص نامحدود

اگرچه همیشه در جمهوری اسلامی تبلیغات منفی زیادی در مورد محدودیت های اعمال شده برای سیاستمداران زن و مشاغل آنها در مقایسه با همتایان مرد خود انجام شده است، اما مواردی وجود دارد که نقض این ادعا را نشان می دهد.

گزارش کردن اخبار عصر نمونه آن نماینده دهه 60 است که با وجود تازه وارد بودن در دهه 40، استاد و مدرس دانشگاه شد و همزمان مدیرعامل یک شرکت خصوصی کرسنت در حوزه ستادی شد و در سمت معاونت تجربه کسب کرد. عتبات و علیرغم این همه مشغله، ریاست هیات ورزش های همگانی اصفهان را از دست نداده است.

صرف نظر از مجروحیت این خانم که پیش از این دو بار از شهرستان مبارکه به مجلس راه یافته بود و بی توجهی به قانون منع تصدی کارکنان دولت از تصدی پست های مدیریتی در شرکت های خصوصی و مشکوک بودن به تضاد منافع، باید تعجب کرد. نحوه کارکرد این کارشناس را می توان در یک بانوی 40 ساله یافت و در کنار همه اینها، میل به دستیابی به مناصب بیشتر او را به کرسی یک وکیل محترم در مجلس رساند!

زهرا سعیدی که در پرونده تحقیقات فولاد مبارکه تردیدهایی در مورد فعالیت خود می دید و مدتی نیز پاسخگوی مراجع ذیربط بود، اکنون علاوه بر همه تخصص، رشته ای غیر از حوزه فعالیت خود را بدون مرز انتخاب کرده است. در برنامه تلویزیونی مناظره درباره صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم بدون کوچکترین اطلاعی از کلان مسائل انرژی، برق و آب در این باره اظهار نظر کرد که تعجب آشنایان او را برانگیخت.

لازم است وکلای مردم در خانه ملت نسبت به حقوق مردم فعال، پویا و پرشور باشند، اما به این بهانه و صرفاً به دلیل وجود فرصت، نیاز به نظرات کارشناسی نمایندگان را نباید نادیده گرفت. نظر خود را در رسانه ملی در مورد محتوایی که اولاً از آن اطلاعی ندارند، بیان کنند.

انتشار آمارهای کذب و ناقص از یک سو و تلاش برخی گروه ها برای سوء استفاده از جایگاه نمایندگان افتخاری از سوی دیگر منجر به ارائه مطالب نادرست و مختلط به افکار عمومی با مقاصد خاص به زبان و زبان خود می شود. نگرانی مردم را در شرایط فعلی شرکت تقویت می کند. آگاهی از اهمیت و شأن کرسی مجلس و جایگاه نماینده بر هر نماینده ای واجب است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا