اخبار روز

ترامپ: هرگز یهودی بودن در آمریکا اینقدر خطرناک نبوده است

به گزارش بازتاب آنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری خواهان مدعی شد جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا به دلیل یهودی بودن به جای کامالا هریس در انتخابات پیش رو انتخاب نشده است.

به گزارش ایسنا، ترامپ این اتهام را که ابتدا معاونش «جی دی ونس آمد و گفت: “آنها او را رد کردند زیرا یهودی است.”

این ادعا هم توسط حزب دموکرات و هم شخص شاپیرو مورد مناقشه قرار گرفت و گفت که «یهودستیزی هیچ تأثیری» بر روند تصمیم‌گیری نداشته است. با این حال ترامپ ادامه داد: آنها او را به دلایل دیگری طرد کردند، اما دلیل اصلی این است که او برای هر یهودی یهودی است [هریس] یا به دموکرات ها رای می دهد، باید بیرون برود و سرش را معاینه کند.

به گزارش تایمز اسرائیل، ترامپ گفت: «اگر به آنچه در مورد اسرائیل و یهودیان می گذرد نگاه کنید، پس از هولوکاست، هرگز زمان خطرناک تر از این برای یهودی بودن در آمریکا وجود نداشته است.

از سوی دیگر، «دونالد ترامپ» در بخشی دیگر از سخنان خود گفت که شکست دادن «کامالا هریس» از «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا «آسان‌تر» خواهد بود.

نامزد حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا تقریباً چهار هفته پس از خروج جو بایدن از کمپین انتخاباتی و حمایت از معاون رئیس جمهور کامالا هریس، در ایالت پنسیلوانیا سخنرانی کرد.

مجله واشنگتن اگزمینر به نقل از رئیس جمهور سابق آمریکا نوشت: هریس امسال در هیچ یک از انتخابات مقدماتی شرکت نکرد و رئیسش (بایدن) از اینکه جو بایدن را جایگزین او کرده است متنفر است. این سقوط یک رئیس جمهور بود. من 100 میلیون دلار برای مبارزه با جو بایدن خرج کردم و آنها به او گفتند که نمی تواند برنده شود. عملکرد بایدن در مناظره بسیار خوب است نبود.»

در 27 ژوئن، ترامپ و بایدن در استودیوی تلویزیونی CNN برای اولین مناظره انتخابات 2024 رودررو شدند و عملکرد بایدن به قدری ضعیف بود که او نه تنها در نظرسنجی‌ها پس از آن رویداد، بلکه در فشار نظرسنجی‌هایش نیز دچار افت شدید شد. خروج از رقابت در میان اعضای حزب و حامیان کمپین افزایش یافت.

ترامپ در ادامه سخنان خود، رقیب خود را “دیوانه و رادیکال” خواند و گفت: “من مشتاقانه منتظر مناظره با او هستم.”

او همچنین به عملکرد کامالا هریس حمله کرد و برخی از تحلیلگران سیاسی معتقدند اظهارات ترامپ در مورد این امتیاز می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و رای دهندگان میانه رو را از دست بدهد.

دونالد ترامپ گفت: “آیا تا به حال دیده ای که او (هریس) بخندد، این خنده یک فرد دیوانه است؟ “من خیلی بهتر از او به نظر می رسم.”

انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده با حضور «دونالد ترامپ» به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه و «کامالا هریس» به عنوان نامزد حزب دموکرات در 5 نوامبر (15). آبان) و قبل از آن در 10 سپتامبر (20 سپتامبر). شهریور) مقرر شد مناظره این دو نامزد توسط تلویزیون ABC News مدیریت شود.

بر اساس آخرین نظرسنجی رسانه های آمریکایی، «کامالا هریس» و «دونالد ترامپ» در رقابت سختی قرار دارند. پایگاه خبری «هیل» با انتشار چند نظرسنجی از موسسات آمریکایی مانند «نیویورک تایمز – کالج سینا» از رقابت بسیار نزدیک ترامپ و هریس در حداقل چهار ایالت کلیدی موسوم به ایالت «میدان جنگ» خبر داد.

311311

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا