اخبار روز

ترامپ در مقابل دادگاه نیویورک: دادستان فاسد است، همه فاسدند، کشور ما هم فاسد است!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 این کشور امروز (دوشنبه) در جلسه دادگاه خود به اتهام تقلب در اعلام ارزش دارایی هایش حاضر شد. موردی که در نهایت می تواند به قیمت کنترل برج معروف «ترامپ» در نیویورک تمام شود.

لتیسیا جیمز، دادستان کل نیویورک به خبرنگاران در بیرون دادگاه گفت: «پیام من ساده است. مهم نیست چقدر قدرتمند یا ثروتمند هستید، بالاتر از قانون نیستید. امروز این مسئولیت و وظیفه من است که این را اجرا کنم.

ترامپ قبل از ورود به دادگاه به خبرنگاران گفت: «آنچه برای من اتفاق افتاد بزرگترین نمونه آزار سیاسی در جهان است.» جنایتی علیه من انجام شد و دادستان کل یک فرد فاسد است. دادستان کل نیویورک نژادپرست است و چشمش به فرمانداری این ایالت است.

ترامپ در ادامه این پرونده را تلاشی برای شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری 2024 دانست و گفت: «هیچ جرمی در حساب‌های بانکی وجود ندارد.» تنها جنایتی که اتفاق افتاده، علیه من است.

این رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: رئیس جمهور فاسدی داریم که نمی فهمد چه می کند! پولی در حساب های مالی من نیست و جرمی رخ نداده است. دادستان فاسد است، همه فاسدند، کشور ما هم فاسد است. صبر کردند تا من در انتخابات شرکت کنم و بعد این موارد را علیه من اعلام کردند!

ترامپ ادامه داد: مشکل ساده است. این یک مورد دخالت در انتخابات است و اگر من در انتخابات پیشتاز نبودم یا در انتخابات رای نمی دادم هیچ یک از این ادعاها مطرح نمی شد.

ترامپ وارد دادگاه نیویورک شد

با این وجود رئیس جمهور سابق آمریکا این اتهامات را برای خود “سودآور” دانست و گفت: با هر اتهامی که به من می زنند، محبوبیت من در نظرسنجی ها بیشتر می شود.

سپتامبر گذشته، لتیسیا جیمز از دونالد ترامپ و سازمان ترامپ شکایت کرد و گفت که یک دهه در مورد ثروت خود دروغ گفته است. پس از آن، قاضی آرتور انگورون اعلام کرد که متوجه شده است که ستاره سابق تلویزیون ارزش دارایی های خود را بین 2.23 تا 3.6 میلیارد دلار بیش از حد اعلام کرده است تا شرایط مطلوبی را برای وام های بانکی، بیمه و سایر منابع مالی تضمین کند.

بر اساس این اطلاعیه، عمارت مجلل ترامپ در مارالاگو در فلوریدا، پنت هاوس برج ترامپ، چندین زمین گلف و ساختمان های اداری از جمله دارایی هایی بودند که وی با ارزش ترین آنها توصیف کرد.

ترامپ و دیگر متهمان این پرونده ارتکاب جرم را انکار می کنند. محاکمه ای که امروز آغاز شد، شش ادعای باقی مانده از شکایت جیمز را حل خواهد کرد و دادستان کل به دنبال جریمه 250 میلیون دلاری و ممنوعیت تجارت ترامپ در ایالت خود است.

از سوی دیگر، دادگاه استیضاح ترامپ بدون هیئت منصفه به ریاست قاضی آرتور انگورون برگزار می شود. این بدان معناست که سرنوشت ترامپ و تجارت پرسود او در دستان قاضی انگرون است. فردی که ترامپ در ماه های اخیر مشاجرات لفظی زیادی با او داشته است.

۳۱۰۳۱۰

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا