اخبار روز

ترامپ: بعد از بایدن، زمان شکست هریس دروغگو فرا رسیده است

ترامپ با اشاره به سوء قصد نافرجامش گفت: قرار بود بعد از تیراندازی خوب باشم، اما وقتی با این افراد بسیار خطرناک سر و کار دارید، واقعا نمی توانید خیلی خوب باشید، بنابراین اگر این کار را نکنید. “اگر مشکلی با آن دارید، باید این کار را انجام دهید.”

او در طول سخنرانی خود، هریس را هدف حملات خود قرار داد، بارها و بارها عمداً نام کوچک خود را اشتباه تلفظ کرد و یک بار معاون رئیس جمهور ایالات متحده را به دلیل رد شدن در آزمون وکالت در اولین تلاش خود مورد تمسخر قرار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از ان بی سی نیوز، ترامپ سپس با یادآوری اینکه هریس قبلا دادستان منطقه سانفرانسیسکو بود، گفت: هریس اوضاع این شهر را خراب کرد. سانفرانسیسکو ۲۰ سال پیش بزرگترین شهر کشورمان بود، اما امروز دیگر قابل سکونت نیست.

رئیس جمهور پیشین آمریکا همچنین با اشاره به اینکه بایدن به هریس سپرده بود رسیدگی به علل مهاجرت از گواتمالا، هندوراس و السالوادور را به عهده داشته باشد، خاطرنشان کرد: همه ما نتیجه ماموریت هریس را در مرزهای جنوبی ایالات متحده می بینیم و به همین دلیل است ما نباید کسی را در آن موقعیت مقصر بدانیم. معاون رئیس جمهور چنان کارنامه ای به جا گذاشت که به او اعتماد کردند و اجازه دادند رئیس جمهور کشورمان شود.

وی در ادامه سخنان خود به سخنان همیشگی هریس اشاره کرد و گفت: او مرتب می گوید من دادستان هستم و او (ترامپ) یک مجرم محکوم است، این عبارت شعار کمپین هریس است اما من نیستم باور کنید مردم آمریکا این شعار را خواهند خرید.

ترامپ همچنین این سوال را مطرح کرد که اگر من در نظرسنجی ها 10 یا 15 امتیاز از هریس پیشی بگیرم، حزب دموکرات نامزد سومی را معرفی خواهد کرد یا خیر. او پاسخ داد: در این صورت، رهبران حزب دموکرات خواهند گفت که ترامپ این را دارد. یکی این هم می کشد بهتر است کاندیدای جدید بیاورید!

جو بایدن، رئیس جمهور 81 ساله ایالات متحده، پس از بحث های فراوان در مورد نامزدی خود، سرانجام در انتخابات پنجم نوامبر سال جاری (2024) در جایگاه پانزدهم قرار گرفت. آبان ماه 1403 و توانایی آن در رقابت با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در این انتخابات، روز یکشنبه به وقت محلی از انتخابات ریاست جمهوری این کشور کناره گیری کرد و از کامالا هریس، نامزد معاون ریاست جمهوری خود، به عنوان نامزد حزب دموکرات حمایت کرد.

آمریکایی در روز سه شنبه، 5 نوامبر 2024 (15 آبان 1403) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی ایالات متحده به پای صندوق های رای بروید. برنده این انتخابات دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را از ژانویه 2025 آغاز خواهد کرد.

310310

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا