اخبار روز

تراموا تا پایان شهریور وارد خیابان های تهران می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهر تهران گفت: تراموا که قبلا وعده داده شده بود با واگن های ۴۲ متری تا پایان شهریور امسال در خیابان های پایتخت خواهد بود و در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می شود.

محسن هرمزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک دستگاه تراموا کرایه ای از کشور چین به ایران ارسال شد و به سمت بندرعباس در حرکت است. در صورت موفقیت آمیز بودن تست و بازرسی وارد ناوگان می شود و توافقات انجام شده در خیابان های شهر حمل و نقل و بهره برداری می شود.

چندی پیش علیرضا زاکانی شهردار تهران سفری به چین داشت و از تراموا اهدایی این کشور بازدید کرد. چین این تراموا کنترل از راه دور را به کشورمان اهدا کرد.

پیش از این مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: این تراموا به صورت چرخ لاستیکی و با راننده در پایتخت فعالیت خواهد کرد، زیرا تهران بستر لازم برای کنترل از راه دور و تردد تراموا روی ریل را ندارد.

معاون شهردار: تراموا به خیابان های تهران می آید

هرمزی در پاسخ به این سوال که آیا طبق اعلام چین (کنترل از راه دور) بدون راننده می توان تراموا را در پایتخت راه اندازی کرد یا خیر؟ وی گفت: این موضوع باید به دقت مورد توجه قرار گیرد و سیستم های سیگنالینگ و هزینه های مورد نیاز بررسی و سپس تصمیم گیری شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهر تهران افزود: تراموای مورد بهره برداری در تهران در مسیر آزادی به بزرگراه تهران پارس به بهره برداری می رسد و جابجایی مسافر را انجام می دهد.

هرمزی ادامه داد: هم اکنون بررسی های لازم برای ورود هرچه سریعتر تراموا به ناوگان حمل و نقل در حال انجام است.

معاون شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ظرفیت این واگن ها و اینکه چه تعداد مسافر را جابجا خواهند کرد؟ وی افزود: نمی توانم عدد مشخصی بدهم زیرا این تراموا باید ابتدا به کشور بیاید و شبیه سازی شود تا ببینیم ظرفیتش چقدر است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا