اخبار روز

تختی برای لیگ برتر آماده نیست؛ مسائل متعدد از چمن تا زیرساخت

ورزشگاه تختی تهران همچنان برای میزبانی از استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش “ورزش سه”، اگرچه مسئولان فدراسیون فوتبال اصرار دارند بازی های خانگی استقلال و پرسپولیس تا پایان فصل در ورزشگاه تختی تهران برگزار شود، اما اکنون 12 روز تا شروع بازی های لیگ برتر در این ورزشگاه باقی مانده است. هنوز مشکلات زیادی وجود دارد که ممکن است منجر به عدم برگزاری بازی های لیگ برتر شود.

چند هفته پیش داوود رفعتی، دبیر ستاد استاندارد ورزشگاه های لیگ برتر در مصاحبه ای از پیشرفت 90 درصدی ورزشگاه تختی خبر داد و می تواند میزبان استقلال و پرسپولیس باشد. پس از این گفت و گو، علی جوادی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در گفتگوی دیگری از آمادگی 95 درصدی ورزشگاه تختی صحبت کرد. اما مشاهدات عینی نشان می دهد که تختی مشکلات زیادی دارد و هنوز آمادگی برگزاری لیگ را ندارد.

** چمن نامناسب و خطر مصدومیت برای بازیکنان ملی پوش!

مشکل اصلی ورزشگاه تختی زمین چمن آن است. زمین چمن این ورزشگاه مدت هاست زیر کشت رفته اما هنوز به شرایط استاندارد نرسیده است و می توان گفت سران سازمان لیگ از چمن فعلی ناامید هستند! با پیگیری های انجام شده مشخص شد مسئولان انجمن در تلاش هستند تا چمن های خزانه چمن آزادی را به صورت رول به یک تخت برده و در آنجا بگذارند. این موضوع در حال حاضر به مکاتبات اداری می پردازد و هنوز رسمی نشده و تنها در تاریخ 25 اعلام خواهد شد مرداد که اولین بازی خانگی پرسپولیس مقابل ذوب آهن چه موفقیت آمیز باشد چه نباشد باید در تهران برگزار شود.

ورزشگاه تختی زمین بسیار نامناسبی دارد، بازیکنان ملی پوش زیادی در پرسپولیس و استقلال حضور دارند و با توجه به برگزاری اردوی تیم ملی بلافاصله پس از دیدارهای هفته سوم لیگ برتر، احتمال مصدومیت این بازیکن وجود دارد. بازیکنان تیم ملی و سایر افراد روی چمن نامناسب تختی.

تصاویر منتشر شده از زمین تختی در شرایط فعلی به خوبی نشان می دهد که این زمین استاندارد لیگ برتر نیست و شاید سایر ورزشگاه های تهران وضعیت زمین بهتری نسبت به تختی داشته باشند.

** خبری از گیت الکترونیک نیست!

دروازه های الکترونیکی در سال های اخیر نیاز اصلی ورزشگاه های لیگ برتر بوده است. در ورزشگاه تختی چنین گل هایی وجود ندارد و با وجود اینکه تلاش هایی برای نصب گل ها انجام شده اما هنوز خبری از خرید و نصب آنها نیست. تنها اقدامی که مسئولان ورزشگاه تختی تاکنون برای نصب گیت الکترونیکی ورودی تماشاگران انجام داده اند، قطع نرده های ورودی است و چند روزی است که زباله ها بیرون درب ریخته می شود اما هنوز از اهداف خبری نیست!

جالب اینجاست که حصار ورودی ورزشگاه هم کنده شده و به نوعی می توان گفت ورودی ورزشگاه اصلا دری ندارد!

**تیم ها جداگانه ثبت نام نمی کنند!

یکی موضوع مهم دیگری که سازمان لیگ به آن توجه کرده مربوط به اضافه شدن اعضای دو تیم است. طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا، ورودی تیم های میزبان و میهمان باید از هم جدا باشد تا به رختکن برسند. اما این کار در ورزشگاه تختی انجام نشد و مشخص نیست این ورودی ها چگونه جدا می شوند! اگر این مشکل حل نشود یک عامل مهم در مسیر ورزشگاه تختی از بین می رود.

**ورود خانم ها شامل نمی شود!

از سوی دیگر، با وجود اینکه مدتی است گفته می شود ده درصد سکوهای ورزشگاه تختی (3500 صندلی) در اختیار هواداران خانم قرار خواهد گرفت، اما هنوز ورودی جداگانه ای برای بانوان تعبیه نشده است و امکان حضور تماشاگران زن در این ورزشگاه وجود ندارد. وضعیت فعلی! البته ورود تماشاگران مرد نیز به دلیل نبود گیت الکترونیکی ناامن است.

**نورپردازی ورزشگاه استاندارد نیست

با توجه به فصل تابستان و گرما، مسابقات لیگ برتر زیر نور چراغ های سراسر کشور برگزار می شود. بنابراین نور ورزشگاه تختی باید استاندارد شود. شرایط نوری ورزشگاه تختی هنوز تاییدیه سازمان لیگ برای میزبانی لیگ برتر را نگرفته است و با وجود تلاش های صورت گرفته همچنان شرایط نوری ورزشگاه ضعیف است و باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

** نامشخص بودن جایگاه خبرنگاران

جایگاه خبرنگاران این گروه نیز با مشکلات فراوانی همراه است. این فضا که در وسط سکوها قرار گرفته و با نرده های کوتاه پوشیده شده است، نه تنها از امنیت کافی برخوردار نیست و در حد استاندارد نیست، از وضعیت خوبی نیز برخوردار نیست. جایگاه خبرنگار و ورزشگاه ویژه تختی نیز مشکلاتی را به همراه دارد که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

**تختی به پرسپولیس می رسد – ذوب آهن؟

با توجه به اینکه 12 روز بیشتر تا شروع مسابقات لیگ برتر و تقابل پرسپولیس و ذوب آهن باقی نمانده، مشخص نیست که آیا ورزشگاه تختی میزبان اولین بازی سرخپوشان خواهد بود یا خیر. بدون شک کمبودهای مهمی در آماده سازی تختی وجود دارد که رفع آنها زمان بر است و اگر سازمان لیگ بخواهد بازی پرسپولیس و ذوب آهن را در تختی برگزار کند، قطعا بدون رعایت برخی استانداردها این کار را انجام می دهد.

باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده با پیشرفت کار در ورزشگاه تختی چه اتفاقی می افتد و آیا این ورزشگاه قدیمی شرق تهران می تواند میزبان افتتاحیه لیگ باشد یا خیر.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا