اخبار روز

پلکانی شدن اقساط نهضت ملی مسکن!/جزئیات

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن گفت: یکی از موارد خوشحال‌کننده تغییر مراحل پرداخت اقساط از حالت یکسان به پلکانی است.

به گزارش منیبان به نقل از مشرق، «محمدرضا اسماعیلی» در گفت و گو با برنامه «روی خط اقتصاد» در خصوص پرداخت تسهیلات به متقاضیان نهضت ملی مسکن، افزود: این پرداخت از ابتدای سال جاری آغاز شده و صرف پروژه هایی شده است که نتیجه آن تحویل خانه به متقاضیان است.

وی توضیح داد که تعدای از این خانه ها در طرح نهضت ملی مسکن و بخشی دیگر در  قالب مسکن مهر  آغاز شد. وی خاطرنشان کرد: تلاش دولت برای تکمیل هرچه سریعتر پروژه های حمایتی است.

اسماعیلی ادامه داد: تلاش می کنیم پروژه نهضت ملی مسکن را به انجام برسانیم چرا که این یک امر قانونی است.

وی افزود: از زمانی که صندوق ملی مسکن به عملیات ملی نهضت ملی اضافه شد، 2 اتفاق بزرگ باعث تسریع در تحویل واحدها شده و تاثیر مثبتی بر بازار ملک داشته است.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: اگرچه وضعیت فعلی از نظر تورم قیمتی مطلوب نیست و تا رسیدن به نقطه مطلوب به تلاش خود ادامه می دهیم، اما نسبت به ماه های گذشته شاهد تورم منفی در حوزه مسکن هستیم. .

وی افزود: روند منفی تورم بسیار خوشحال کننده و امیدوارکننده است اما در کنار این موضوع باید مسکن هایی بسازیم که پاسخگوی نیاز مردم باشد. در غیر این صورت، خانه ساخته شده خالی می ماند.

اسماعیلی افزود: ساخت و ساز مسکن عملیات چندسطحی دارد و شامل جنبه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فنی و مهندسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: خدمات سیستم بانکی برای عملیات ساخت مسکن باید به دو بخش سیاست های پولی و اعتباری و بانک های غیرمتشکل تقسیم شود. در قسمت اول اتفاقات خوبی افتاد و از بانک مرکزی بابت کاهش نرخ سود مشارکت  تشکر می کنیم. تعداد تسهیلات ها در این قالب افزایش یافت.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا