اخبار روز

تحولات هفدهمین روز از جنگ اسرائیل و حماس/ تل آویو: اگر 212 گروگان آزاد نشوند، مجبور به حمله به غزه می شویم/دو پایگاه دیگر صهیونیست ها در لبنان مورد حمله قرار گرفته است.

رسول سلیمی: به گفته وزارت بهداشت غزه، از زمان آغاز جنگ حداقل 1873 کودک کشته شده اند. این نهاد همچنین از زخمی شدن بیش از 14 هزار نفر در این حملات خبر داد. در همین حال، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت: ما حملات شبانه را افزایش داده ایم و در بهترین شرایط وارد مرحله بعدی جنگ می شویم. برای انجام حمله زمینی و ادامه حملات هوایی با هدف تخلیه غزه، باید بخشی از جمعیت غیرنظامی را پشت سر گذاشت. این استراتژی که مصر، عربستان سعودی و تشکیلات خودگردان فلسطین با آن مخالف هستند و گزارش ها حاکی از آن است که خانواده های فلسطینی تمایل بیشتری برای ماندن در نوار غزه و دفاع از نوار غزه پس از کشته شدن اعضای خانواده خود دارند. مولفه ای که اسرائیل با دشوارتر کردن شرایط تهاجم نظامی به غزه، آن را نادیده می گیرد.

اگرچه آمریکا در سطح تاکتیکی به اسرائیل کمک نظامی می کند، اما از سوی دیگر هدفش جلوگیری از گسترش جنگ و ورود ایران و محور مقاومت به جنگ است. محور مقاومت در برابر حملات موشکی یا پهپادی از سمت دریای سرخ است. به همین دلیل، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با NBC نیوز، سطح استراتژی ایالات متحده را تأیید کرد: «ایالات متحده در تلاش برای تشدید تنش نیست.» و نشانه سطح تاکتیکی توسط لوید آستین، وزیر آمریکا ارائه شد. دفاع از ایالات متحده، که هشدار داد که ایالات متحده در انجام اقدام نظامی علیه هر “سازمان” یا “کشوری” که وسوسه “گسترش” باشد، تردید نخواهد کرد. درگیری در خاورمیانه بین اسرائیل و حماس. در همین حال، یکی از سربازان ارتش اسرائیل در مصاحبه با روزنامه دیلی میل از استراتژی اسرائیل برای تهاجم به غزه خبر داد و گفت: بولدوزرهای ارتش وارد غزه خواهند شد. برید تا “پس از آن، تانک ها به همراه 370000 سرباز ذخیره وارد این منطقه می شوند.”

بیشتر بخوانید:

برنامه ایران و آمریکا برای حل مسالمت آمیز مسئله فلسطین چه بود؟

بررسی تحولات یازدهمین روز از جنگ حماس و اسرائیل

کاخ سفید: ایران مداخله در جنگ اسرائیل و حماس را متوقف کرده است

درخواست ضد ایرانی 100 نماینده کنگره آمریکا از بایدن

پی ام آپ گزارشی از مهمترین وقایع هفدهمین روز از جنگ غزه می دهد.

سی‌ان‌ان: آمریکا از اسرائیل می‌خواهد حمله زمینی به غزه را به تعویق بیندازد

دو منبع آگاه مدعی شدند که دولت آمریکا به رژیم صهیونیستی فشار می آورد تا حمله زمینی «قریب الوقوع» به غزه را به تعویق بیاندازد تا امکان آزادی اسرا و ارسال کمک به غزه فراهم شود. گفته می شود که اسرای حماس اسیر شده اند. افراد ربوده شده توسط جنبش مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی در جریان عملیات بزرگ «طوفان الاقصی». یکی از افراد حاضر در جریان مذاکرات دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: به دلیل پیشرفت، دولت اسرائیل را تحت فشار قرار داده است تا عملیات زمینی را به تعویق بیندازد.

طرح ساخت «شهر چادری» در نزدیکی ایلات برای جابجایی ساکنان غزه

روزنامه عبری زبان معاریو فاش کرد که مقامات رژیم صهیونیستی در تلاش برای برپایی شهر چادری با هدف انتقال اجباری فلسطینیان ساکن نوار غزه به این شهر هستند. بر اساس این گزارش، این پروژه در نزدیکی شهر «ایلات» مشرف به دریای سرخ از سمت جنوب واقع خواهد شد. فلسطین اشغالی باید اجرا شود. مقامات رژیم صهیونیستی پیش از این ایده انتقال ساکنان نوار غزه به صحرای سینا در مصر را مطرح کرده بودند که با مقاومت شدید دولت مصر مواجه شدند. وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتز صدراعظم در قاهره تاکید کرد که کشورش اجازه نخواهد داد که موضوع فلسطین باطل شود و مخالف جابجایی ساکنان نوار غزه است.

دو یکی دیگر از پایگاه های صهیونیست ها در لبنان مورد حمله قرار گرفت/ شهادت یک رزمنده حزب الله

منابع رسانه ای ظهر امروز (یکشنبه) از حمله به دو پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. منابع رسانه ای فاش کردند که چندین موشک از لبنان به سمت پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شهر «یفتاح» در مرز لبنان شلیک شد. شبکه الجزیره اعلام کرد که در دور جدید حملات، دو پایگاه «البیاض» و «مالکیه» رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان هدف قرار گرفتند. کانال 12 عبری فاش کرد که در آخرین دور حملات، دو موشک ضد تانک و چندین راکت از لبنان به کیبوتز یپتا شلیک شده است.

جو بایدن و پاپ فرانسیس در تماس تلفنی

کاخ سفید و واتیکان در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه با پاپ فرانسیس درباره درگیری ادامه‌دار در خاورمیانه بین اسرائیل و گروه اسلام‌گرای فلسطینی حماس صحبت کرد. واتیکان پیشتر گفته بود که در این گفتگوی 20 دقیقه ای تلفنی “مذاکره” شد. پاپ فرانسیس بارها خواستار آزادی گروگان هایی شده است که در حمله 7 اکتبر توسط حماس اسیر شده بودند. بر اساس بیانیه دفتر رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن که خود یک کاتولیک است، به نام پاپ، حمله حماس را محکوم کرد و بر لزوم حمایت از مردم غیرنظامی غزه تاکید کرد.

نتانیاهو نسبت به “ویرانی” لبنان در صورت ورود حزب الله به جنگ هشدار داد

روز یکشنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به حزب الله گفت که در جریان دیدار با سربازان اسرائیلی در مرز شمالی، خط مقدم جنگ جهانی دوم را باز می کنند. [پس از جنگ سال ۲۰۰۶] او به اسرائیل هشدار داد و گفت که این منجر به ضدحمله‌های اسرائیل در ابعاد «غیرقابل تصور» می‌شود که منجر به «ویرانی» لبنان می‌شود. وی تاکید کرد که این بزرگترین اشتباه آنها بوده است. [حزب‌الله] خواهد بود.

ارتش اسرائیل: حزب الله لبنان را به جنگ سوق داد

جاناتان کنریکوس سخنگوی ارتش اسرائیل در این کانال هشدار داد ارتش اسرائیل نیز این موضوع را اعلام کرد. در این تنش ها چهار نفر از جمله سه سرباز اسرائیلی کشته شدند. جاناتان کنریکوس گفت: «آیا دولت لبنان واقعاً مایل است آنچه از حاکمیت لبنان باقی مانده (…) به خطر بیاندازد؟» این سؤالی است که مقامات لبنانی باید به آن پاسخ دهند.

بلومبرگ: موضوع آزادی زندانیان حمله زمینی به غزه را به تاخیر انداخته است

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: «اسرائیل تصمیم گرفته است به تلاش‌های دیپلماتیک برای آزادی زندانیان بپیوندد که حمله زمینی به غزه را به تأخیر انداخته است». حمله را شروع کنید. این خبرگزاری آمریکایی گفت: اگر دیپلماسی آزادسازی اسرا، اسرائیل را در شرایط سخت و دشواری قرار دهد، ممکن است شکل و ماهیت حمله زمینی تغییر کند.

ارتش صهیونیستی: اگر آزاد نشود ۲۱۲ ما به عنوان گروگان مجبور به ورود به غزه هستیم

یوناتان کنریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که هدف دولت اسرائیل «از بین بردن کامل قابلیت‌های نظامی حماس» است. اگر او بتواند این کار را از هوا انجام دهد بسیار عالی خواهد بود و سربازان ارتش اسرائیل در معرض تلفات و خسارات بسیار محدودی قرار می گیرند.» در عین حال، کنریکوس افزود: «اگر عوامل حماس از مخفیگاه های خود بیرون بیایند، آنها تمام 212 زندانی ما را بگیرید. ما را بی قید و شرط آزاد کنید و تسلیم شوید، جنگ تمام می شود. در غیر این صورت این عملیات زمینی را انجام خواهیم داد. ممکن است مجبور شویم عملیات زمینی را راه اندازی کنیم و این کار را انجام دهیم.»

تظاهرات مجدد شهرمردمی که در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو نشسته اند

به گفته منابع عبری، صدها شهرک نشین شامگاه یکشنبه بار دیگر در تل آویو تظاهرات کردند و خواستار اقدام فوری کابینه نتانیاهو برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه شدند. بر اساس این گزارش، تظاهرکنندگان با حمل تصاویری از اسرای صهیونیستی؛ آنها بر بازگشت اسرا از نوار غزه تاکید کردند.

دومین کاروان کمک های بشردوستانه شامل ۱۷ کامیون وارد غزه شد

رسانه های دولتی مصر گزارش دادند که کاروانی متشکل از 17 کامیون روز یکشنبه وارد غزه شدند. این دومین ارسال کمک های بشردوستانه به غزه است. از زمان حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر، ساکنان نوار غزه در محاصره اسرائیل قرار دارند و آب و برق و همچنین حمل و نقل مواد غذایی و دارو به این نوار را قطع کرده اند.

مالکی: جبهه دوم باید علیه رژیم صهیونیستی تشکیل شود

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی، عبور از مرحله مذاکره و رسیدن به مرحله عملیاتی ضروری است که این امر از طریق ایجاد یک نظام امکان پذیر خواهد بود. جبهه دوم علیه اسرائیل.» تا جلوی افراط و تفریط اسرائیل را بگیرد.

۳۱۱۲۱۳

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا