اخبار ارز دیجیتال

تحلیل کاردانو: آیا هاردفورک چانگ می‌تواند ADA را به دوران طلایی خود بازگرداند؟

علی‌رغم افت اخیر بازار، قیمت کاردانو (ADA) نشانه‌هایی از مقاومت را نشان می‌دهد و شاخص‌های تکنیکال به بازگشت کوتاه‌مدت آن اشاره دارند.

به گزارش رمز ارز نیوز، تجزیه و تحلیل تکنیکال نمودار قیمت کاردانو نشان می‌دهد که یک جهش قوی از کف کانال نزولی اتفاق افتاده و این موضوع، نشان‌دهنده بازگشت خریداران به بازار است.

فعالان بازار این بازگشت را به نزدیک شدن به زمان اجرای هاردفورک چانگ (Chang) مرتبط می‌دانند که ممکن است به افزایش فعالیت در شبکه و صعود احتمالی ۱۹ درصدی قیمت ADA در کوتاه‌مدت منجر شود.

هاردفورک چانگ یکی از مهم‌ترین رویدادها در بلاکچین کاردانو است. تا کنون، ۵۸ درصد از نودهای کاردانو به نسخه ۹.۱.۰ مهاجرت کرده‌اند و تنها ۱۲ درصد دیگر برای راه‌اندازی این ارتقاء نیاز است. این هاردفورک قرار است کاردانو را مقیاس‌پذیرتر و حاکمیت شبکه را غیرمتمرکزتر کند.

با وجود بازگشت اخیر قیمت کاردانو، ۷۶ درصد از هولدرهای ADA هنوز در ضرر هستند؛ زیرا قیمت این ارز دیجیتال از اوج تاریخی خود کاهش زیادی داشته است. بیشتر هولدرها این رمزارز را بین ۱.۴۴ دلار و ۲.۹۷ دلار خریداری کرده‌اند و اکنون تا ۸۸ درصد در ضرر هستند.

بر اساس داده‌های بازار، قیمت ADA در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۴ درصد افزایش یافته و اکنون در محدوده ۰.۳۳۷ دلار قرار دارد. با این حال، قیمت این رمزارز در ۷ روز گذشته ۱۶.۶ درصد کاهش یافته است. در کل، روند فعلی قیمت ADA نزولی است و میانگین‌های متحرک بالاتر از قیمت قرار دارند.

از طرفی، شاخص قدرت نسبی (RSI) در سطح ۳۶.۰۷ قرار دارد که نزدیک به منطقه اشباع فروش است و ممکن است نشان‌دهنده بازگشت قیمت باشد. اما شاخص جریان پول چایکین (CMF) در -۰.۰۷ قرار دارد که نشان‌دهنده اندکی فشار فروش است.

در این میان، کندل سبز اخیر با سایه بلند خود و همچنین، افزایش حجم معاملات، نشان از بازگشت احتمالی پس از خروج از کانال دارند. در چنین شرایطی و در صورت خروج از کانال، ادامه روند صعودی می‌تواند اهداف جدید ۰.۴۸ دلار، ۰.۵۰ دلار و ۰.۵۵ دلار را فعال کند.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا