اخبار روز

تحلیل وضعیت دلار / احتمال نوسان قیمتی در تعطیلات زیاد است!

به گفته پی ام آپ، بازار ارز روز یکشنبه در جهت مخالف حرکت کرد. قیمت دلار هرات که روز شنبه روی 50 هزار و 700 تومان بسته شد، از روز یکشنبه منفی معامله شد. قیمت دلار هرات از 50 هزار و 500 تومان آغاز شد و از ساعت 11 صبح کاهش یافت. قیمت دلار در نیمه دوم یک کانال کاهشی شکل داد و روی 49 هزار و 850 تومان بسته شد.

این رقم به دلیل تعطیلی یک هفته ای بازار هرات به مناسبت عید سعید قربان آخرین قیمت دلار در این بازار بود. به گفته تجار، بازار دبی و سلیمانیه از دوشنبه به مدت یک هفته تعطیل است. به گفته آنها روز یکشنبه به دلیل این تعطیلی ها خریدار در بازار وجود نداشت و قیمت دلار کاهش یافت.

دلار تهران زیر قیمت دلار هرات معامله شد. حتی زمانی که قیمت دلار هرات در محدوده 50 هزار تومان نوسان داشت، قیمت دلار تهران 49 هزار تومان بود.

پس از بسته شدن بازارهای همجوار، تاجران در روزهای تعطیل بازار را بررسی کردند. برخی معتقدند به دلیل تعطیلی، خریدار در بازار نیست و ورود محموله به کشورهای همسایه نیز بسته است. از دیدگاه او با این تعریف ممکن است قیمت دلار در تهران در حال کاهش باشد. اما از سوی دیگر تعدادی از معامله گران بر این باورند که با توجه به این بسته شدن، بازار در دست نوسان سازها خواهد بود و احتمال بالا و پایین شدن وجود دارد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا