اخبار ارز دیجیتال

تحلیل تازه‌ترین وضعیت بیت‌کوین؛ کف قیمت ثبت شده یا سقوط بزرگ‌تری در راه است؟

با سقوط قیمت بیت کوین (BTC) به زیر ۵۰ هزار دلار در روزهای گذشته، وحشت سراسر بازار کریپتو را فرا گرفت و بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار سرمایه از این بخش خارج شد. اکنون، سوالی که به وجود آمده، این است که آیا افت بیشتری در راه است یا قیمت بیت کوین به کف خود رسیده است؟

سیگنال‌های متضاد اندیکاتورهای بیت کوین

به گزارش رمز ارز نیوز، در پی سقوط بیت کوین به کف ۴۸۹۷۴ دلار در روز دوشنبه ۵ آگوست، بسیاری از تحلیلگران و معامله‌گران اعتقاد داشتند که اصلاح قیمت ادامه‌دار نخواهد بود و پس از رسیدن به این سطح، رشد قیمت را تجربه خواهیم کرد. در حال حاضر، اندیکاتور سیگنال ارزش شبکه به حجم تراکنش‌ها (NVT Signal) نشان‌دهنده رسیدن قیمت به کف خود است.

این اندیکاتور که اندکی با اندیکاتور نسبت NVT متفاوت است، ارزش بازار را در برابر میانگین متحرک ۹۰ روزه حجم معاملات روزانه ارزیابی می‌کند. رسیدن این اندیکاتور به زیر سطح ۴۵، وضعیت اشباع فروش را نشان می‌دهد و هم‌اکنون با کاهشی ۲۳.۲ درصدی، به زیر خط روند صعودی خود سقوط کرده است.

یکی دیگر از اندیکاتور‌های کمک‌کننده برای تشخیص وضعیت بازار، اندیکاتور چرخه خرسی-گاوی (Bull-Bear Market Cycle indicator) بیت‌کوین است. همانطور که از نام آن پیداست، این اندیکاتور برای ارزیابی مومنتوم بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این اندیکاتور از اواخر ژانویه ۲۰۲۳، بازار صعودی با شدت‌های مختلف را به نمایش گذاشته است. با این حال، برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۱، از نزولی شدن بازار حکایت دارد.

2

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

از طرفی، بسته شدن کندل قیمت بیت کوین زیر خط روند پایینی الگوی کنج نزولی در ۵۴ هزار دلار نیز سیگنالی به شدت نزولی محسوب می‌شود. این الگو از اوایل ماه مارس تشکیل شده و غلبه قیمت بر سقف آن می‌تواند باعث شروع یک رالی ۲۱ درصدی شود.

3

علی‌رغم بهبود اخیر قیمت بیت کوین از کف ۴۸۹۷۴ دلار، سقف این الگو هنوز شکسته نشده که نشان می‌دهد نوسان قیمت داخل این ساختار (بین ۶۸ هزار یا ۷۰ هزار دلار و ۵۴ هزار دلار) احتمالا ادامه خواهد داشت.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا