اخبار ارز دیجیتال

تحلیلگران: تثبیت ۹۲ روزه بیت کوین پیش زمینه یک رشد شدید است

بیت کوین در طولانی‌ترین دوره تثبیت خود قرار دارد اما طبق گفته‌های تحلیلگران، هرچه تثبیت آن طولانی‌تر باشد؛ رشد آن بیشتر خواهد بود.

خلاصه تحلیل

  • بیت کوین در طولانی‌ترین دوره تثبیت خود (به مدت ۹۲ روز) قرار دارد.
  • تحلیلگران بر این باورند که تثبیت طولانی‌مدت BTC زمینه‌ساز «رالی بزرگی» خواهد بود.

به نقل از کوین تلگراف، معامله‌گر ناشناسی به اسم دن کریپتو تریدز (Daan Crypto Trades)  در 11 ژوئن (۲۲ خرداد) اعلام کرد:

به طور  کلی هر چه تثبیت BTC طولانی‌تر باشد، رشد آن بیشتر خواهد شد.

تحلیلگر دیگری به اسم مگز (Mags) هم خاطرنشان کرد:

ثبیت فعلی بیت کوین از تمام تثبیت‌های قبلی آن طولانی‌تر است.

آن‌ها تاکید کردند که تثبیت‌های کوتاه‌تر BTC در چرخه‌های قبلی باز هم باعث می‌شد این ارز دیجیتال به سقف‌های جدیدی برسد. این تحلیلگران ادامه دادند:

با خروج بیت کوین از رنج فعلی آن، رالی عظیمی را شاهد خواهیم بود.

 نمودار قیمت بیت‌ کوین

به گزارش نوبیتکس، پس از هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۰، این ارز دیجیتال وارد یک تثبیت ۲۱ روزه شد و سپس آن را به صورت صعودی شکست. BTC در نهایت در نوامبر ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) توانست به اوج ۶۹٬۰۰۰ دلار برسد. تحلیلگر دیگری به اسم رومن (Roman) در۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) نوشت:‌

ما هنوز در یک محدوده تثبیت گسترده برای صعود بیشتر هستیم. آرامش خود را حفظ کنید.

داده‌های موجود نشان می‌دهد که بیت کوین بعد از رسیدن‌ به اوج ۷۳٬۶۷۹ دلار در ۱۳ مارس (۲۳ اسفند ۱۴۰۲) یا ۹۲ روز پیش در فاز تثبیت بوده‌ است.

منظور از دوره‌های تثبیت زمان‌هایی است که حجم معاملات و نوسانات بیت‌ کوین کم‌تر از حد معمول است. بیت کوین از زمان رسیدن‌ به اوج مذکور، در یک رنج ۲۶ درصدی معامله شده‌ و در ۲ مه (۱۳ اردیبهشت ماه) برای مدت کوتاهی به پایین‌ترین حد خود یعنی ۵۸٬۲۵۳ دلار سقوط کرده بود.

پیش‌بینی‌های تحلیلگران نشان می‌دهد که دوره تثبیت BTC ممکن است حداقل تا سپتامبر (شهریور) یا حتی اکتبر (مهر) ادامه یابد. چارلز ادواردز (Charles Edwards)، بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری کاپریول (Capriole)، پیش از این اعلام کرده بود که نوسانات فصلی بازار سهام و بازار ارزهای دیجیتال و همچنین داده‌های آنچین بیت کوین نشان می‌دهد تثبیت این ارز دیجیتال به مدت چهار تا پنج ماه طول می‌کشد.

ادواردز با مقایسه عملکرد قیمت بیت کوین با طلا، تاکید کرد که ظاهراً BTC الگوی ۱۳ سال پیش طلا را دنبال می‌کند. این الگو یک الگوی «فنجان و دسته بزرگ» بود و تشکیل بخش فنجان آن چهار سال طول کشید.

 نمودار هفتگی بیت کوین

تحلیلگران: تثبیت ۹۲ روزه بیت کوین پیش زمینه یک رشد شدید است

مطالب تحلیلی منتشرشده در عصر ایران صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا