اخبار روز

تحقیقات جدید مرکز سارتان نیویورک در مورد روزه داری منتشر شد

طبق یک مطالعه جدید، روزه گرفتن به مدت 24 ساعت، دو بار در هفته، توانایی مبارزه با سرطان برخی از سلول های ایمنی به نام سلول های کشنده طبیعی را افزایش می دهد. یک مطالعه اخیر توسط محققان مرکز سرطان نیویورک (MSK) بررسی کرد که چگونه روزه داری توانایی سیستم ایمنی را برای مبارزه با سرطان افزایش می دهد.

جوزف سان، ایمونولوژیست و محقق در این مطالعه گفت: تومورها بسیار گرسنه هستند. آنها مواد مغذی حیاتی را از بین می برند و محیطی اغلب غنی از لیپیدها ایجاد می کنند که برای اکثر سلول های ایمنی مضر است.

سلول های کشنده طبیعی (NK) گلبول های سفید خونی هستند که همانطور که از نامشان پیداست سلول های دیگر آلوده به ویروس ها و سلول های سرطانی را از بین می برند.

محققان موش‌های مبتلا به سرطان را به مدت 24 ساعت دو بار در هفته، مشابه روزه‌داری، گرسنگی می‌دادند، اگرچه آنها اجازه داشتند آزادانه بین روزه‌ها غذا بخورند. آنها دریافتند که گرسنگی هدفمند تأثیر عمیقی بر سلول های NK حیوان دارد.

مانند انسان‌های روزه‌دار، سطح گلوکز موش‌ها کاهش یافت و اسیدهای چرب آزاد که می‌توان از آن به عنوان منبع جایگزین انرژی در مواقعی که سایر مواد مغذی کمیاب هستند استفاده کرد، افزایش یافت.

ربکا دلکونت، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: در طول هر یک از این چرخه های روزه داری، سلول های NK یاد گرفتند که از این اسیدهای چرب به عنوان منبع انرژی جایگزین برای گلوکز استفاده کنند.

روزه نه تنها منبع جایگزین انرژی بود، بلکه باعث مهاجرت سلول های NK شد. بسیاری از آنها به مغز استخوان رفتند، جایی که روزه آنها را در معرض سطوح بالایی از پروتئین سیگنال دهنده به نام اینترلوکین-12 قرار داد. این باعث افزایش تولید گاما اینترفرون در سلول ها شد. یکی سیتوکین های ضد توموری که به طور طبیعی تولید می کنند.

محققان این مطالعه پیشنهاد کردند که در کنار شیمی درمانی، نوعی روزه نیز برای بیماران تجویز شود. محققان می گویند نتایج این تحقیق می تواند به شناسایی داروهای مرتبط با مکانیسم روزه داری منجر شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا