بعدی- پیش از این محققان ثابت کرده بودند که انتخاب یک شریک زندگی مناسب افراد را ثروتمند و موفق می کند، اما آیا ازدواج خوب بر سلامتی نیز تأثیر می گذارد؟

بر اساس گزارش Inq، اطرافیان تاثیر زیادی در زندگی مردم دارند. در واقع رفتار و اخلاق هر فرد ترکیبی از ویژگی های 5 نفری است که بیشترین زمان را با آنها می گذراند. مهمترین افراد در بین این افراد، همسران هستند. انتخاب شریک آینده مناسب بزرگترین تغییرات مثبت را در زندگی هر فرد ایجاد می کند. تحقیقات به وضوح این را ثابت کرده است. یک گزارش سال 2021 از اداره سرشماری ایالات متحده نشان داد که بزرگسالان متاهل به طور قابل توجهی بیشتر از بزرگسالان مجرد درآمد دارند و دارایی خالص آنها سه برابر بیشتر است. ازدواج مهم است، اما انتخاب همسر مناسب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مطالعه ای در دانشگاه واشنگتن نشان داد که افرادی که همسران نسبتا محتاط و قابل اعتمادی دارند در محل کار بهتر عمل می کنند، ترفیعات بیشتری دریافت می کنند، پول بیشتری به دست می آورند و از شغل خود رضایت بیشتری دارند. همسران این افراد موفق بیشتر کار کردند، رفتار بهتری از خود نشان دادند که همسرشان تقلید می‌کردند و زندگی رضایت‌بخش‌تری در خانه داشتند.

با این حال، نمی توان گفت که افراد متاهل لزوما سالم تر هستند. یک مطالعه منتشر شده در مجله فعالیت بدنی و سلامت نشان داد که افراد متاهل کمتر از افراد مجرد ورزش می کنند. این تفاوت منطقی است. دوچرخه سواری و ورزش های سنگین به نظر نمی رسد فعالیت هایی باشد که زوج ها بتوانند زمانی را در آن صرف کنند.

محققان نیز حدس و گمان می گویند احساس امنیت در یک ازدواج موفق باعث می شود افراد کمتر روی ظاهر خود تمرکز کنند و در نتیجه از رفتارهای سالمی که بر ظاهر تأثیر می گذارد، مانند تغذیه سالم و ورزش غفلت می کنند. تحقیقات منتشر شده در مجله Comparative Physiology نشان می دهد که افزایش جریان خون باعث بهبود انعطاف پذیری مغز و بهبود جنبه های عملکردی مغز می شود. ورزش هوازی با شدت متوسط ​​نیز خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. سپس بهتر است زوجین ورزش و تغذیه مناسب را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

هیچکدام از اینها به این معنا نیست که فرد باید طبق سطح وجدان خود شریک زندگی خود را انتخاب کند یا برنامه تغذیه و ورزش همسر آینده خود را کنترل کند. با این حال، تحقیقات علمی ثابت کرده است که انتخاب چنین شریکی کیفیت زندگی فرد را بهبود می بخشد. به جای اینکه از شریک زندگی خود انتظار داشته باشید که برخی از عادات خود را تغییر دهد، به این فکر کنید که برای حمایت بیشتر چه کاری می توانید انجام دهید. ازدواج با فرد مناسب به شما کمک می کند، اما رفتار حمایتی، تشویقی و وظیفه شناسانه شما تاثیر بیشتری در داشتن یک ازدواج موفق خواهد داشت.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما