coinbase to delist unauthorized stablecoins in eu by december RAMZARZ min

صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس (Coinbase) قصد دارد تا پایان سال میلادی تمام استیبل‌کوین‌هایی که مجوزهای لازم اتحادیه اروپا را ندارند از فهرست خود حذف کند تا با قوانین جدید «بازار دارایی‌های دیجیتال اتحادیه اروپا» یا همان MiCA همخوانی داشته باشد.

به گزارش رمز ارز نیوز، کوین‌بیس اعلام کرد که در این راستا، خدمات مربوط به استیبل‌کوین‌هایی که با MiCA مطابقت ندارند، برای کاربران منطقه اقتصادی اروپا (EEA) تا ۳۰ دسامبر ۲۰۲۴ محدود خواهد شد.

بر اساس داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko)، کوین‌بیس دومین صرافی بزرگ ارز دیجیتال پس از بای‌بیت (Bybit) است و مانند دیگر شرکت‌ها تلاش می‌کند تا با قوانین MiCA مطابقت پیدا کند.

قوانین مرتبط با استیبل‌کوین‌ها از ۳۰ ژوئن اجرایی شدند و بر اساس آن، صادرکنندگان استیبل‌کوین‌ها باید مجوز پول الکترونیکی (e-money) را در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا اخذ کنند.

تا کنون، بسیاری از استیبل‌کوین‌ها موفق به دریافت این مجوز نشده‌اند. شرکت سیرکل (Circle) که دومین ناشر بزرگ استیبل‌کوین‌ها است، در جولای اولین مجوز «موسسه صادر‌کننده پول الکترونیکی» را در اتحادیه اروپا دریافت کرد اما تتر (Tether)، بزرگ‌ترین ناشر استیبل‌کوین‌ها، هنوز موفق به دریافت این مجوز نشده است.

شرکت تتر ضمن استقبال از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ایجاد چارچوب MiCA ، بیان داشت که این چارچوب برخی پیچیدگی‌های خاص را برای استیبل‌کوین‌ها در این منطقه ایجاد می‌کند.

تتر همچنین اعلام کرد که در حال توسعه یک راه‌حل فناورانه برای مواجهه با این چالش‌ها است که به‌طور ویژه برای بازار اروپا طراحی شده و به‌زودی ارائه خواهد شد.

کوین‌بیس در ماه نوامبر جزئیات بیشتری از برنامه خود را اعلام خواهد کرد و به مشتریان منطقه اقتصادی اروپا گزینه‌هایی برای استفاده از استیبل‌کوین‌های مجاز مانند یواس‌دی کوین (USDC) و یورو کوین (EURC) ارائه خواهد داد.

منبع:عصرایران

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما