اخبار روز

تا ساعاتی دیگر یک میلیون تومان به حساب این خانوارها واریز می شود.


به گزارش مانیبان به نقل از بازتاب آنلاین، علیرضا عسگریان با اشاره به اینکه طرح امنیت غذایی یکی یکی از بهترین طرح هایی است که در شبکه ملی اعتبار اجرا شده است، اظهار کرد: در این طرح ارتباط تنگاتنگ و عمیقی بین وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی و وزارت بهداشت ایجاد شده است تا دیگر کودکان نیاز به تغذیه اضافی دارند. این کار از طریق ساختار فعال وزارت بهداشت مانند درمانگاه ها و خانه های بهداشت انجام شده است.

وی افزود: این مراکز پس از تولد نوزادان کارت سلامت کودکان را که دارای چارت سلامت است به سرپرستان خانوار می دهند. شاخص های مختلفی مانند اندازه دور سر، وزن و قد کودک در این کارت در نظر گرفته شده است و در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم، مختصات سلامتی وی زیر خط سلامت قرار می گیرد و توجه ویژه ای را می طلبد. بخشی از مراقبت شامل مشاوره بهداشتی و بخشی شامل تغذیه است.

معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قاعدتا برخی خانواده ها نمی توانند امنیت غذایی فرزندان خود را که نیازمند امنیت غذایی هستند تامین کنند، اعلام کرد: در حال حاضر 140 هزار کودک شناسایی شده اند. با مشکلات امنیت غذایی در کشور

به گفته عسگریان، در این راستا 140 هزار کودک به وزارت رفاه اجتماعی اعلام شده و وزارت رفاه نیز نشانی سرپرست خانواده این کودکان را پیدا کرده است. از این 140 هزار نفر، 15 هزار نفر در دهک هفتم بالای درآمدی بودند و مشاوره دریافت کردند. اما 125 هزار نفر از این کودکان بین دهک های یک تا هفتم درآمدی هستند و از این حیث حمایت می شوند.

وی پس از اشاره به اینکه دولت بودجه خوبی برای رفع مشکل کودکان 6 تا 59 ماهه با مشکلات تغذیه ای در نظر گرفته است، تصریح کرد: برای هر کودک شناسایی شده توسط وزارت بهداشت که نیاز به تغذیه اضافی داشته باشد، مبلغی برای خرید تعریف شده است. موارد. . از سبد غذایی و به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود، به طوری که یک میلیون تومان برای فرزندان با درآمد دهک 1 تا 5 و 600 هزار تومان برای فرزندان با درآمد دهک 6 و 7 واریز می شود.

نماینده امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به 11 قلم سبد غذایی کالابرگ افزود: طرح کالابرگ تنها شامل 11 قلم کالا بود، اما در این طرح خانواده های مشمول طرح علاوه بر این. به 11 مورد کالابرگ، می توانید خرما، سیب، هویج، کدو سبز، پیاز، گوجه فرنگی، عدس و گردو بخرید. اقلام داخل سبد دارای پروتئین، ویتامین و… بوده و قدرت تبدیل شدن به پوره را دارند. مشمولان این طرح تنها در صورت خرید 16 غذا می توانند از اعتبار خود استفاده کنند.

عسگریان تاکید کرد: در این طرح مردم باید این اقلام را خریداری کنند و نمی توانند اشتباه کنند زیرا وزارت بهداشت هر 6 ماه یک بار کارت سلامت کودک را بررسی می کند. در صورت بهبود وضعیت سلامت کودک، این کمک ها ادامه خواهد داشت، در غیر این صورت این کمک ها به حالت تعلیق درآمده و مشاوره به خانواده ارائه می شود و با تایید وزارت بهداشت، واریز مجدد واریز می شود.

در پاسخ به این سوال که آیا این طرح مستقل از طرح کمیته امداد است که برای رفع سوءتغذیه مادران باردار و کودکان دارای مشکلات تغذیه ای اجرا می شود؟ وی پاسخ داد: این طرح مستقل است. طرح امنیت غذایی حمایت مستقیم دولت با هماهنگی و کار میدانی کمیته امداد و مشارکت وزارت بهداشت است. کمیته کمک تعداد زیادی مشتری دارد که فعالیت های مختلفی را به آنها ارائه می دهد.

به گفته معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون 50 هزار خانوار از طرح امنیت غذایی استفاده کرده اند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا