اخبار روز سینما

تاکید مدیرعامل تماشاخون بر حق انتشار مجموعه‌های «آمستردام» که ممکن است هرگز دنباله‌ای برای آمستردام نباشد.

پس از اینکه کارگردان «آمستردام» اعلام کرد پخش این سریال از شبکه نمایش خانگی ادامه خواهد داشت و می تواند روی پلتفرمی دیگر به نمایش درآید، حالا مدیرعامل پلتفرم تماشاخانه تایید کرد که این پلتفرم حق پخش انحصاری سریال و در آنجا را دارد. فعلا خبری از راه اندازی آن نیست.

به گزارش بازتاب آنلاین، بهروز نصراللهی مدیر کل پلتفرم تماشاخونه در واکنش به اظهار نظر کارگردان «آمستردام» دلیل توقف این سریال را فرار سرمایه گذار اعلام کرد. وی گفت: در حال حاضر هیچ توافقی با سرمایه گذار برای ادامه پخش این سریال صورت نگرفته و بعید است این موضوع محقق شود.

هفته گذشته مسعود کارگزلو کارگردان سریال «آمستردام» در استوری اینستاگرامی اعلام کرد که دادگاه تجدیدنظر پلتفرم استریم را به دلیل توقف انتشار مایع مقصر دانسته و بر اساس رای دادگاه، این سریال می‌تواند دوباره پخش شود. او توضیح داد که هنوز مشخص نیست این سریال چگونه منتشر می‌شود و نمی‌داند از همان پلتفرم منتشر می‌شود یا از بستر دیگری.

بهروز نصرالهی مدیرعامل تماشاخونه امروز اعلام کرد: طی قراردادی که در تاریخ 23 اسفند 1301 با سرمایه گذار سریال آمستردام منعقد شد، کلیه حقوق مادی و معنوی سریال آمستردام به تماشاخونه منتقل شد و 30 قسمت به تماشاخانه تحویل داده شد. مجوزها و همانطور که در قرارداد انحصار پخش پیش بینی شده بود به پلتفرم تماشاخونا نیز تحویل داده شد.

نصراللهی توضیح داد که طبق قراردادها قرار بود پاتل فرم 30 قسمت از این سریال را تحویل دهد اما در آن زمان پس از انتشار قسمت هشتم، سرمایه گذار اعلام کرد که باید بخشی از درآمد تبلیغات را دریافت کند و به همین دلیل ، قسمت نهم را تحویل نداد.

مهدی پاکدل در نمایی از سریال آمستردام ساخته مسعود کارگزلو

وی در ادامه گفت: از آقای افشار سرمایه‌گذار سریال خواستیم که جلوی رفتار غیرحرفه‌ای خود را بگیرد، حتی حاضر شدیم تا یک سوم مبلغ قرارداد را به عنوان تمدید قرارداد اضافه کنیم تا از درآمد تبلیغاتی مطمئن شویم. از طرفی، انصافا، هیچ کدام از اینها درست نیست. نبود و فقط به خاطر آبروی آسیاتک و تماشاخونه و به احترام کاربران شرایط ناعادلانه ای پذیرفتیم تا لجبازی آقای افشار عزت و اولین سریال اختصاصی ما را زیر سوال نبرد. با اصرار ما و قول امتیازهای ناعادلانه ای که به آنها دادیم، توانستیم قسمت های 10 و 11 را از آنها بگیریم، اما شیطنت های آقای افشار باعث شد روند پخش سریال به هم بخورد و از آن زمان تاکنون هیچ قسمتی دریافت نکرده ایم. قسمت دوازدهم».

این کارگردان سینما درباره شکایت به کاسا دل سینه و داوری بین آنها توضیح داد: به دلیل اینکه داور قرارداد هیئت داوری کاسا دل سینه بود و رای داور برای آن لازم الاجرا است، شکایت را به کازا دل سینه بردیم. در نهایت با همه فراز و نشیب ها 27 آذر تصمیم سالن سینما یک ماه پیش اعلام شد. رای گیری حاکی از آن بود که باید آمستردام را از سکو حذف کنیم و به دلیل زندانی شدن آقای افشار از قسمت های بعدی سریال، قرارداد فسخ می شود. طبیعتاً در زمان فسخ قرارداد، کلیه خسارات و هزینه های وارد شده به ما از قبیل تبلیغات، از دست دادن حقوق کاربران و مخاطبان باید محاسبه و پرداخت شود. در نهایت به رای خانه سینما به عنوان داور قرارداد عمل نکردند و به دادگاه رفتند و از دادگاه ابطال رای خانه سینما را اخذ کردند.

وی در پایان درباره وضعیت سریال گفت: ما بازنده این دعوا نیستیم و آقای افشار هم برنده دعوا نیست، اما توانسته اند تصمیم خانه فیلم را زیر پا بگذارند و تصمیم را باطل کنند. ” فسخ قرارداد.» با ابطال رای داوری همه چیز به دعوا کشیده شد، با این تفاوت که اکنون بیش از 50 هفته از حبس سریال و تحویل نشدن قسمت های بعدی سریال می گذرد. به تماشاگران و مخاطبان قرارداد را یک طرفه فسخ شده می دانند در تمام این مدت تلاش ما برای رسیدن به صلح و سازش در سینما بوده است، اکنون که پرونده آمستردام در مراجع قضایی مطرح شده است، همین مسیر را ادامه خواهیم داد. برای احقاق حقوق خود و کاربران سینما.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا