اخبار روز

تاکسی های برقی در کدام خیابان های تهران مسافر جابه جا می کنند؟

به گزارش بازتاب آنلاین، بیش از یک ماه از حضور اولین تاکسی های برقی در خیابان های تهران می گذرد و رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران می گوید در حال حاضر تاکسی های برقی در مناطقی مانند فرودگاه ها تردد می کنند.

مهر وی در خبر نوشت: کمبود وسایل نقلیه عمومی یکی مشکلات تهران و یکی این موضوع در کنار حل معضل آلودگی هوا یکی از بزرگترین خواسته های شهری پایتخت نشینان است. نبود مترو، اتوبوس و تاکسی یکی از مشکلات کلانشهر تهران است که مدیران شهری باید همواره به آن توجه داشته باشند.

حدود 80 هزار تاکسی در تهران تردد می کنند که تقریبا نیمی از آنها فرسوده و کارکرد آنها خراب شده است. شهرداری کلانشهر تهران برای حل این مشکل از اجرای طرح های تحولی نوسازی و برقی سازی ناوگان تاکسیرانی خبر داد. با این حال، این موضوع تا کی به طور کامل دغدغه شهروندان تهرانی را که مسافران روزانه حمل و نقل عمومی هستند برطرف می کند؟ .

شادی مالکی، رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران، گفت: مدیریت شهری گذر از حمل و نقل سنتی بنزین به حمل و نقل برقی مدرن را در دستور کار ویژه خود قرار داده است و ما سیاست برقی‌سازی ناوگان تاکسیرانی را یک پروژه ملی می‌دانیم دیدگاه امسال تعداد زیادی تاکسی برقی و ون وارد مدار حمل و نقل عمومی پایتخت شدند.

وی با اشاره به تفاهم نامه تامین 2000 دستگاه خودروی برقی گفت: شهر تهران با همکاری صندوق کارآفرینی امید 300 تومان وام با بازپرداخت سه درصد و وام 600 میلیون تومانی ارائه می کند. رانندگان تاکسی با درصد پایین دستمزد در این زمینه.

تردد تاکسی های برقی در نقاط پرتردد

ملکی بیان کرد: کرایه تاکسی های برقی در شهر تهران 30 درصد کمتر از تعرفه مصوب ماده 17 مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است.

ملکی ادامه داد: از آنجایی که تاکسی های برقی بر اساس مصوبه شورای شهر تهران خودروهای باکیفیت محسوب می شوند، می توانند نرخ مالیات را تا 80 درصد (نسبت به تاکسی هایی که از سوخت فسیلی استفاده می کنند) افزایش دهند اما به نفع شهروندان است. ، این افزایش تعرفه مجاز نیست و رانندگان تاکسی برقی مجاز به افزایش حداکثر 50 درصدی کرایه هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تاکسی های برقی در نقاط پرتردد مانند فرودگاه ها، خطوط ریلی و پایانه ها تردد می کنند، تاکید کرد: افزایش نرخ اعلام شده تنها شامل تاکسی های برقی می شود که در دایره ای خاص در سطح شهر فعالیت می کنند.

خودروهای گران قیمت با امکانات بیشتر نسبت به تاکسی های معمولی ممکن است تا 80 درصد هزینه اضافی دریافت کنند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر حر تهران نیز با یادآوری نرخ کرایه تاکسی های برقی بیان کرد: این کرایه در شورای شهر تصویب شد و در زمان تعیین کرایه اعلام شد خودروهای گران قیمت با امکانات بیشتر از تاکسی های معمولی ممکن است دارای یک کرایه باشند. تا 80 درصد اضافه بار اما پیشنهاد سازمان تاکسیرانی این بود که بیش از 50 درصد اضافه نشود که 30 درصد کمتر از مبلغ پیش بینی شده است.

وی توضیح داد: قیمت این تاکسی ها یک میلیارد و 200 میلیون تومان است و برخی از رانندگان گلایه کرده اند و گفته اند چرا به فکر ما نیستید؟

وی ادامه داد: از آنجایی که این خودروها بنزین مصرف نمی کنند، یارانه ها باید پس از تایید دستگاه اجرایی دولت پرداخت شود. آیا وزارت نفت می گوید این خودروها باید برای کاهش مصرف بنزین تلاش کنند؟ در صورت تحقق این امر 400 میلیون تومان پرداخت می شود اما این تسهیلات باید در ابتدای امر پرداخت شود. رئیس جمهور شهید با آن موافقت کرده بود و امیدواریم که موفق باشد وگرنه برای رانندگان سخت خواهد بود.

پیش بینی می شود تا پایان سال 900 ایستگاه شارژ تاکسی های برقی ساخته شود

در ادامه هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اعلام کرد: ۷۴ ایستگاه شارژ برای این تاکسی ها ساخته شده و در منزل قابل شارژ هستند. همچنین برای راه اندازی 900 ایستگاه شارژ در پایان سال با مپنا قرارداد بستیم.

وی با بیان اینکه موضوع برق رسانی از سال گذشته با عنایت ویژه شهید در دستور کار قرار گرفت، افزود: شورای ششم و شهرداری کلانشهر تهران بر برق رسانی تاکید کرده اند و ناوگان حمل و نقل عمومی برقی به ویژه تاکسی ها خواهد بود و با کمک دولت موافقت کرده ایم که امسال 27000 تاکسی برقی جدید معرفی کنیم. خرداد 1000 تاکسی برقی رسید.

بالاخره تاکسی های برقی در تهران

بر اساس اعلام معاون شهردار تهران، پیش بینی می شد در تیرماه 1000 تاکسی برقی دیگر وارد تهران شود، اما تاکنون 30 دستگاه تاکسی برقی وجود دارد. تیر محقق نشد و حالا باید منتظر ماند و دید تکلیف تاکسی های برقی تهران چه می شود و دولت و شهرداری برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی تهران چه اقداماتی انجام خواهند داد. علاوه بر این، بسیاری از شهروندان می گویند که در تهران یا تاکسی های برقی که شکل و شمایل خاصی داشته باشند ندیده اند و یا با دیدن این تاکسی ها تمایلی به سوار کردن مسافران ندارند، که البته شادی مالکی گفته است. رئیس سازمان تاکسیرانی دی تهران در پاسخ به این سوال گفت: تاکسی های برقی در حال حاضر در نقاط پرتردد مانند فرودگاه ها، خطوط ریلی و پایانه ها استفاده می شود تا تاکسی های جدید بیشتری به سیستم حمل و نقل عمومی تهران اضافه شود.

تاکسی های برقی در کدام خیابان های تهران مسافر جابه جا می کنند؟

233236

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا