اخبار روز

تامین ریز راکتورهای هسته ای پایگاه های نظامی آمریکا

استفاده از ریز راکتورهای هسته ای می تواند به زودی پایگاه های نظامی ایالات متحده را تامین کند.

به گزارش ایسنا، واحد نوآوری دفاعی (DIU) و ارتش ایالات متحده به دنبال راه حل های پیشرفته انرژی هسته ای برای افزایش انعطاف پذیری هستند.

به گزارش IA، ارتش آمریکا قصد دارد انرژی هسته ای را به تاسیسات نظامی خود بیاورد.

در حال حاضر، این سرویس به شدت به برق عمومی وابسته است، که از استفاده از آن برای ماموریت های نظامی جلوگیری می کند. با این حال، در صورت موفقیت، نیروگاه های ریز راکتور می توانند تا سال 2030 عملیاتی شوند.

این ابتکار ارتش و نیروی هوایی ایالات متحده راه را برای استفاده گسترده از فناوری انرژی هسته ای در تاسیسات نظامی هموار می کند.

دکتر مدیر پورتفولیوی انرژی DIU می گوید: «انرژی هسته ای مدولار پیشرفته یک نیاز رایج و جهانی است. اندرو هاگر. تلاش‌های ما به تقویت و حفاظت از زیرساخت‌های انرژی حیاتی با ارائه انرژی بدون کربن برای مأموریت‌های جدید، مأموریت‌های آینده و نیازهای تأسیساتی در سراسر وزارت دفاع که انعطاف‌پذیری انرژی را ممکن می‌سازد، کمک می‌کند.

در جدیدترین جلسه کنگره آمریکا، وزیر ارتش آمریکا بر تمرکز ارتش بر انعطاف پذیری انرژی در تاسیسات و علاقه آن به پتانسیل ریز راکتورها برای افزایش این انعطاف تاکید کرد.

راه حل ها باید مطابق با استانداردهای انطباق عملیاتی تعیین شده توسط سازمان تنظیم مقررات ارتش ایالات متحده و کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای ایالات متحده باشد. طراحان ممکن است یک یا چند رویکرد، از جمله رویه‌ها، سیاست‌ها و فرآیندهای مرتبط را به این آژانس ارائه دهند.

پیشنهادهای منتخب ممکن است واجد شرایط قرارداد و موافقت‌نامه‌های تولید برای خرید مداوم تا پایان چرخه عمر راکتور باشند.

واحد نوآوری دفاعی ایالات متحده گفت که نمونه اولیه راکتور هسته ای باید 20 درصد کمتر اورانیوم 235 نیاز داشته باشد، 100 درصد نیازهای بار بحرانی را برآورده کند و 3 تا 10 مگاوات برق تولید کند.

ارائه راه حل های انرژی انعطاف پذیر

راکتورهای هسته‌ای مدولار کوچک و ریز راکتورها، دفاعی با پایداری انرژی، حتی در مواجهه با حملات فیزیکی یا حملات سایبری، رویدادهای شدید آب و هوایی، تهدیدات زیستی همه‌گیر، و سایر چالش‌های نوظهور که می‌توانند شبکه‌های انرژی تجاری را برای سال‌ها مختل کنند، فراهم می‌کنند.

بر اساس یک جلسه توجیهی کاخ سفید، ارتش ایالات متحده در کنار برنامه های دفاعی در حال انجام مانند Small Reactor Pathfinder نیروی هوایی، نقش کلیدی در کشف استفاده از راکتورهای پیشرفته برای تامین نیازهای انرژی ایفا می کند.

کاخ سفید در این نشست گفت که این تلاش‌ها به شکل‌دهی مسیرهای نظارتی و زنجیره تامین کمک می‌کند که راه را برای استفاده مداوم از فناوری پیشرفته هسته‌ای برای تامین تاسیسات فدرال و دیگر زیرساخت‌های حیاتی با انرژی پاک و قابل اعتماد هموار کند. علاوه بر این، دولت ایالات متحده به اقداماتی برای فعال کردن اولین پایگاه ها برای استفاده از فناوری های پیشرفته و نوآور ادامه خواهد داد.

متحدان آمریکا مانند بریتانیای کبیر نیز در این زمینه پیشرفت هایی داشته اند. دولت بریتانیا بودجه ای را برای فناوری رآکتور مدولار پیشرفته، که نشان دهنده اولین سرمایه گذاری آن در فعالیت های تجاری سازی و توسعه تجاری پس از تحقیق و توسعه است، فراهم کرده است.

به گفته اندرو بووی، وزیر انرژی هسته ای و انرژی های تجدیدپذیر بریتانیا، دولت بریتانیا از نوآوری در انرژی هسته ای حمایت می کند و قصد دارد تا سال 2050 یک چهارم برق کشور از انرژی هسته ای تولید شود.

وی حمایت از راکتورهای مدولار پیشرفته را به عنوان بخشی از این تلاش برجسته کرد و گفت که این نشان دهنده تعهد بریتانیا به پیشرفت فناوری هسته ای است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا