به گزارش مانیبان، حقوق بازنشستگان کشوری را یکسان کنید یکی یکی از مطالبات دیرینه بازنشستگان این صندوق و کارکنان بازنشسته دولت بوده است. در این زمینه مستمری بگیران وزارت آموزش و پرورش و مستمری بگیران وزارت جهاد کشاورزی که درآمد کمتری نسبت به سایر وزارتخانه ها دارند، مطالبات بیشتری دارند. هر چند شورای اسلامی از ابتدای سال دولت را موظف به یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری کرده بود، اما با در نظر گرفتن منابع لازم، صندوق ملی و سازمان برنامه و بودجه همچنان خواستار درج مبالغ حاصل از اجرای این قانون هستند. طرح در احکام صادره در خصوص حقوق بازنشستگی. شامل بازنشستگان نمی شود.

البته زمزمه هایی درباره مشکل تامین منابع برای اجرای غرامت توسط کارکنان صندوق ملی نیز مطرح شده است و با این استدلال که «صندوق ملی همسو با بازنشستگان است و در واقع از مبالغ تعیین شده توسط سازمان برنامه استفاده می کند. “، مشکل به تخصیص منابع دولتی نسبت داده می شود. اما برخی منابع دیگر; در عین حال مشکل منابع مالی اجرای طرح حل شده ارزیابی و در قسمت اداری کار و تخصیص محاسبات آن برای بازنشستگان مختلف مطرح شد.

محمد علیخانی (یکی از فعالان کمپین یکسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته آذربایجان غربی) در این خصوص توضیح داد: قرار بود از مهرماه ضوابط یکسان سازی حقوق بازنشستگان اعمال شود اما با وجود این با تاخیر مواجه هستیم. . و وعده های ناقص سازمان برنامه و بودجه. در این حوزه کمیسیون های مجلس به سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه فشار آوردند تا مبالغ غرامت مشخص و واریز شود، اما همچنان از سوی دیگر مقاومت وجود دارد.

وی تصریح کرد: بازنشستگان کشوری و به ویژه کارکنان آموزش و پرورش از تاخیری که از اوایل بهار امسال آغاز شده و پس از هفت ماه ادامه دارد، ناراضی هستند. صدای آنها به جایی نمی رسد. هر ماه از مسئولان وعده هایی می شنویم اما می بینیم که محقق نمی شود. در آخرین وعده ای که دادند قرار بود پایان مهرماه برای همسان سازی مستمری بگیران همه دستگاه های دولتی صادر شود، اما شنیده ها حاکی از آن است که در این ماه هم چیزی تاثیری بر بازنشستگان ما نخواهد داشت.

این فعال حقوق بازنشستگان کشوری تاکید کرد: ظاهرا سازمان برنامه و بودجه و آقای پورمحمدی رئیس این سازمان با چند تن از نمایندگان بازنشستگان کشوری دیدار و مذاکره کردند. اما نکته عجیب اینجاست که هیچ یک از فعالان کانون های بازنشستگی ما و فعالان حقوق بازنشستگان کشور آنها را نمی شناسند و معلوم نیست با کدام مستمری بگیران مشورت شده است!

علیخانی تاکید کرد: مطلع شدیم مبالغی که طبق قوانین مصوب مجلس باید در مصوبات لحاظ شود در حقوق مستمری بگیران منعکس نمی شود اما اگر مبالغ تعیین شده در ردیف ها کمتر از حداکثر مقررات قانونی به عنوان جبران خسارت باشد. بازنشستگان اعتراض خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ حاصل از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده باید برای تسطیح کاری استفاده شود. این بدان معناست که دولت منابع لازم برای اجرای این طرح را دارد. بنابراین با این افزایش که بر سر سفره همه ایرانیان احساس شده است، بحث وجود بهانه ای برای کمبود منابع منطقی نیست. آقای قالیباف، رئیس مجلس، چندین بار در مجلس تذکر داد و گفت اعتبار آن تضمین شده است. بنابراین، با این توصیف، مقررات هماهنگ حقوق بازنشستگان نیز باید یکسان باشد اردیبهشت ماه با تحقق منابع آن انجام شد و حساب هایی که تاکنون داده شده به هیچ وجه نباید برگردانده شود و به دولت بدهکار می مانیم.

این بازنشسته فرهنگی افزود: شایعات و زمزمه های موجود حاکی از آن است که علت تاخیر در تشکیل برنامه و سازمان اداری و استخدامی ناقص بودن میزان افزایش هاست. در صورت بروز چنین مشکلی حتما پیگیری خواهیم کرد. با نمایندگان ما در مجلس در حال حاضر به دلیل تاخیر و مشکوک بودن اجرای ناقص طرح، امضا جمع آوری کرده ایم.

این فعال حقوق بازنشستگان تصریح کرد: از آقای پورمحمدی رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه کشور می خواهیم به قوانین مصوب مجلس احترام بگذارد و با مردم خود که همه بازنشستگان، کارمندان و نیروها هستند، شفاف و اصولی برخورد کند. روش

علیخانی افزود: اکنون بازنشستگان کشوری کمترین درآمد را در بین کارکنان آموزش و پرورش و فرهنگیان کشور دارند. از این منظر آنها به عنوان متولی در بدترین شرایط هستند. به عنوان معلم سابق دبیرستان، با وجود داشتن حق تشکیل خانواده، اکنون کمتر از 12 میلیون تومبا دریافت می کنم. وضعیت خیلی از بازنشستگان آموزش و پرورش شبیه میانگین بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است!

وی ادامه داد: بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه که از بهار سال 1403 اجرایی شده، مقرر شد ظرف سه سال حقوق بازنشستگان به 90 درصد حقوق کارمند هم رتبه برسد. قرار بود این طرح گام به گام با همسان سازی و تقویت های دیگر از جاهای دیگر انجام شود. اما تاکنون با تاخیرهایی مواجه هستیم که ممکن است در یکسان سازی حقوق بازنشستگان تا 90 درصد شاغلین تکرار شود و شاید این تکلیف قانونی حتی پس از گذشت چند سال نیز محقق نشود. در سال اول قرار بود 40 درصد اولیه این تسطیح انجام شود اما به صورت تسطیح انجام نشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی یکی از مشکلات ما بازنشستگان کشوری این است که هیچ راهی برای ارتباط با دولت و صندوق کشوری نداریم و باید مطالبات سازمان خود را در قالب کمپین پیگیری کنیم. نحوه انتخاب نمایندگان بازنشستگان در کانون ها مشخص نیست و هنوز تکلیف کانون بازنشستگان ما مشخص نیست!

علیرغم نارضایتی بازنشستگان کشوری و تماس های مکرر آنان از سرنوشت همسان سازی احکام و وعده های رئیس سازمان برنامه و بودجه، برخی منابع آگاه از صندوق بازنشستگی کشوری از پیشرفت روند اجرای روند همسان سازی و شمولیت خبر می دهند. . از این مقدار در پایان اکتبر افزایش یافته است.

در این رابطه یک منبع آگاه از صندوق کشوری اظهار داشت: صندوق در کنار بازنشستگان است و در مذاکرات طرف بازنشستگان را می گیرد. در رابطه با اجرای همسان سازی، تامین منابع مشکلی ندارد و این یک شایعه است، بلکه مشکل و چالش در روند اجراست.

وی ادامه داد: برخی از بازنشستگان این تصور غلط را دارند که قرار است از طریق همسان سازی 3 یا 4 میلیون به حقوق همه بازنشستگان اضافه شود اما اجرای این طرح فرمول خاصی دارد که برای همه بازنشستگان متفاوت است و مبالغ برآورد شده صحیح نیست و نباید باشد. باید در این سطح در مورد حقوق تغییراتی ایجاد شود.

این منبع آگاه تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی کشور در تعامل با صندوق ملی اعلام کردند که در مرحله نهایی کردن جداول واریز مبالغ محاسبه شده برای افزایش سفارشات هستند. همگون سازی و این روند زمان زیادی می برد انشاالله به زودی شاهد اجرای این طرح و گنجاندن یکسان سازی در جملات خواهیم بود. توصیه ای که می توان کرد این است که مستمری بگیران خونسردی خود را حفظ کرده و منتظر خبرهایی در زمینه همسان سازی باشند زیرا همسان سازی یک تکلیف قانونی است و قطعا انجام خواهد شد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما