اخبار روز

تاریخ نهایی پرداخت حقوق تیر 1403 بازنشسته و مستمری بگیر اعلام شد + جدول


به گزارش مانیبان؛ جدول تاریخ پرداخت نهایی حقوق تیر 1403 مستمری بگیر تامین اجتماعی بانک رفاه بر اساس حروف الفبای بیستم تیر می توانید آن را در این مقاله ببینید.

چک حقوق تیر ماه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سامانه مربوطه بارگذاری شد. بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی می توانند با مراجعه به سامانه فیش حقوقی خود را دریافت کنند.

میزان افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1403 40 درصد خواهد بود.

در بند الحاقی ماده 29 لایحه برنامه هفتم توسعه، عدالت در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان و همچنین تناسب حقوق بازنشستگان با 90 درصد حقوق و پاداش مستمر مشمول کسر مشابه و معادل کارمندان، دولت موظف است تا پایان سال سوم برنامه به نحوی عمل کند که در سال اول (1403) معادل 40 درصد و در سال‌های دوم و سوم (1404 و 1405) هر کدام به 30 درصد برسد. ٪ از. مابه التفاوت حقوق تا سقف 90 درصد به حقوق مستمری بگیران اعمال خواهد شد.

خبر خوب این است که به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، آیین نامه اجرایی این بند از برنامه هفتم توسعه به دلیل تناسب حقوق بازنشستگان به تصویب هیات وزیران رسیده است .

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: بازنشستگان عزیز! تعهد وفاداری؛ خبرهای خوبی در راه است. با توجه به تصویب آئین نامه اجرایی تناسب حقوق مستمری بگیران در جلسه روز یکشنبه (12 تیرماه) هیئت دولت، طی روزهای آتی مبلغی علی الحساب به بازنشستگان عزیز واریز می شود تا پس از پایان جلسه احکام تناسب صادر شده است، انحلال قطعی ادامه خواهد یافت.

منابع مالی لازم برای تعدیل حقوق بازنشستگان در صندوق های کشوری از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده 50 میلیارد تومان برآورد شده است.

همچنین برای تعدیل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، در قانون بودجه امسال مقرر شده است که دولت 130 میلیارد تومان از بدهی خود به تامین اجتماعی را برای انجام غرامت پرداخت کند.

آیا تکلیف یکسان سازی حقوق بازنشستگان مشخص شده است؟

در روزهای منتهی به 15 تیر سه میلیون تومان بابت جبران خسارت به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد. قبلاً همین مبلغ برای بازنشستگان کشوری و لشکری ​​واریز می شد. اما به هر حال مشخص نیست این ماه (تیرماه) نیز به حساب همسان سازی کارگران بازنشسته واریز می شود یا خیر و اجرای آن از چه زمانی آغاز می شود.

سیداحمد حسینی، فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی در این خصوص می گوید: تعدیل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، ارتش و روستایی سال ها پیش کلید خورده و اکنون در برنامه هفتم به عنوان یک تکلیف قانونی تصویب شده است. ; بنابراین باید از ابتدای سال جاری اجرایی شود.

وی افزود: من از خانواده کارگری هستم که پدر و برادرم فوت کردند و ندیدند حقوقشان برابر شود و خدا می داند چند خانواده دیگر مثل من در جامعه بازنشستگان کشور هستند. آمده است تا زمانی که مستمری بگیران در قید حیات هستند دستور استفاده از همسان سازی را صادر کند.

حسینی با تاکید بر اینکه باید باشد فروردین ماه همسان سازی برای همه بازنشستگان اجرا شد. وی ادامه داد: هرچند در این تورم مبلغ غرامت بسیار کم است، اما پول برای بازنشستگان چند قرص نان می شود و آن غارت است.

منبع: اقتصاد آنلاین


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا