اخبار روز سینما

تاریخ اکران لایو اکشن Street Fighter مشخص شد

لایو اکشن Street Fighter (مبارز خیابانی) محصول کمپانی لجندری (Legendary) از طرف سونی بار دیگر در مارس سال 2026 به پرده سینما می‎‌رود.

لایو اکشن Street Fighter  (مبارز خیابانی) با اکران داخلی در تاریخ 20 مارس 2026 (29 اسفند 1404) از سوی «سونی» مواجه شده است. این فیلم محصول کمپانی «لجندری» (Legendary) بوده که با همکاری و مشارکت کمپانی ژاپنی «کپکام» (Capcom) توسعه یافته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی بازتاب آنلاین مراجعه کنید.


لایو اکشن Street Fighter محصول جدید سونی

«لجندری» در سال 2023 حقوق فیلم و تلویزیون این مجموعه بازی بسیار محبوب را به دست آورد. از زمان عرضه این فرنچایز در سال 1987،  بازی ویدیویی Street Fighter موفق به فروش بیش از 49 میلیون واحد در سراسر جهان شده و به یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرفروش‌ترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی در تمام دوران تبدیل شده است.

لایو اکشن Street Fighter

این مجموعه همچنین منجر به ساخت بازی‌های دیگر، اسپین‌آف‌ها و کراس‌اوورهایی با حضور شخصیت‌هایی مانند «ریو» (Ryu)، «کن» (Ken)، «چون-لی» (Chun-Li)، «گایل» (Guile) و «ام. بیسون» (M.Bison) شد. «کپکام» همچنین پشت بازی‌های محبوب دیگری مانند رزیدنت ایول (Resident Evil) و مانستر هانتر (Monster Hunter) قرار دارد.

این اولین باری نیست که لایو اکشن Street Fighter روی پرده سینما می‌رود. «یونیورسال» در سال 1994 با بازی «ژان-کلود ون دام»، «کایلی مینوگ»، «مینگ-نا ون» و «رائول جولیا» اقتباسی به همین نام را به نمایش گذاشت. در سال 2009، کمپانی «قرن بیستم فاکس فیلم»  مبارز خیابانی: افسانه چون-لی را با بازی «کریستن کروک» منتشر کرد. هر دو پروژه با شکست‌های انتقادی و تجاری مواجه شدند.

در حالی که اقتباس‌های سینمایی از بازی‌های ویدیویی اغلب با شکست در گیشه همراه بوده‌اند، سال‌های اخیر شاهد موفقیت‌های چشمگیری در این ژانر بوده‌ایم، از جمله آنچارتد با بازی «تام هالند»، فیلم سینمایی سوپر ماریو براز و… .

بیشتر بخوانید:

نظر شما لایو اکشن Street Fighter درباره‌ی  چیست؟ آیا شما از طرفداران این بازی ویدیویی هستید؟لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با بازتاب آنلاین در میان بگذارید.

منبع:بازتاب آنلاین

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا