اخبار روز سینما

تاریخ اکران انیمیشن شرک 5 مشخص شد

تاریخ اکران انیمیشن شرک 5 در سال 2026 خواهد بود و طبق اعلام رسمی مجله گاردین، این انیمیشن با حضور دوبلوران اصلی ساخته می‌شود.

انیمیشن شرک 5 رسماً در حال توسعه است و می‌خواهد با بازیگران اصلی صداپیشگی این فرنچایز، «مایک مایرز»، «ادی مورفی» و «کامرون دیاز»، بازگردد. استودیوی انیمیشن‌سازی دریم‌وورکس، شرکت تولیدکننده پشت هر 6 فیلم در فرنچایز شرک، این خبر را روز چهارشنبه تایید کرد و گفت که این فیلم در 1 ژوئیه 2026 (11 تیر 1403) اکران خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید: انیمیشنی با محوریت شخصیت خره در دنیای شرک ساخته می‌شود

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی بازتاب آنلاین مراجعه کنید.


تاریخ اکران انیمیشن شرک 5 مشخص شد

این فرنچایز محبوب با اولین فیلم شرک در سال 2001 آغاز شد و به یک پدیده موفق در گیشه و مورد تحسین منتقدان تبدیل گشت. این فیلم در زمان اکران در کن، اولین انیمیشنی بود که پس از بیش از پنج دهه برای دریافت نخل طلای معتبر رقابت کرد و در نهایت اولین برنده دسته‌بندی بهترین فیلم انیمیشن اسکار شد.

اولین نمایش شرک با فروش 487 میلیون دلاری در سینماهای سراسر جهان، دریم‌ورکس را که در آن زمان مجموعه‌ای از موفقیت‌های متوسط ​​را از جمله فرار مرغی و مورچه‌ها تولید کرده بود، به یک نیروگاه واقعی تبدیل کرد.

در سال 2020، شرک برای نگهداری در فهرست ملی فیلم‌های کتابخانه کنگره انتخاب شد که برای فیلم‌هایی با اهمیت تاریخی، فرهنگی یا زیبایی‌شناختی رزرو شده است.

شرک سه دنباله مستقیم و دو اسپین‌آف برای گربه چکمه‌پوش دارد. هنوز مشخص نیست که آیا «آنتونیو باندراس» برای شرک پنج که اکنون هفتمین فیلم بلند این فرنچایز است، قرارداد امضا کرده یا خیر.

«ادی مورفی»، صداپیشه الاغ، در مصاحبه‌ای ماه گذشته به قسمت‌های بعدی شرک، از جمله یک اسپین‌آف برای خر شرک اشاره کرد. او به کولایدر گفت:

ما ماه‌ها پیش شروع به ساخت [شرک 5] کردیم. من این کار را انجام دادم. اولین قسمت را ضبط کردم و امسال آن را ادامه خواهیم داد.

خبرهای مربوط به دنباله شرک دست‌کم از سال 2018 مطرح شده بود، زمانی که گزارش‌هایی مبنی بر اینکه یونیورسال، شرکت مادر دریم‌وورکس، با «کریس ملادری» برای یافتن راهی جدید برای ورود به این فرنچایز تماس گرفته بود.

«ملادری» در آن زمان گفت:

وقتی به آن اجراهای صوتی نگاه می‌کنید، عالی هستند… احساس می‌کنم خودم هم با احساسات نوستالژیک خودم برای بازگشت به آن شخصیت‌پردازی‌ها مواجه هستم. چالش برای ما این بوده که چیزی پیدا کنیم که واقعاً شبیه یک فیلم دیگر در یک مجموعه دنباله نباشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ادامه یافتن مجموعه شرک چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با بازتاب آنلاین در میان بگذارید.

منبع: The Guardian

منبع:بازتاب آنلاین

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا