اخبار خودرو

تارا با موتور کم مصرف سه‌ سیلندر آماده عرضه می‌شود

تارا با موتور کم مصرف سه‌ سیلندر آماده عرضه می‌شود

مدیر پروژه تارا با موتور سه سیلندر توربو کم مصرف (IK3LB) از عرضه این محصول در نیمه دوم سال آینده خبر داد.

گزارش کردن آخرین ماشین به گزارش ایکوپرس، محمود خادم گفت: این طرح بر اساس استراتژی های کلان سبد محصولات ایران خودرو و تارا با پیشرانه های مختلف از جمله موتور سه سیلندر کم مصرف و دستیابی به اهداف کمّی مصرف سوخت محصول است کاهش.

وی افزود: در این محصول حجم موتور IK3 نسبت به TU5 300 سی سی کاهش و مصرف سوخت آن 1.2 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش یافته است ضمن اینکه قدرت موتور 10 درصد و جفت آن 25 درصد افزایش یافته است. . انجام داده است. تغییرات ایجاد شده در سیستم کلاچ و همچنین استفاده از گیربکس MT6، شتاب بهتری را برای تارا جدید فراهم می کند.

خادم با اعلام اینکه تغییرات عمده ای در محفظه موتور تارا با موتور سه سیلندر ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح علاوه بر تطبیق موتور جدید با خودرو، سیستم های کمکی از جمله انتقال نیرو، ترمز، نصب و راه اندازی شد. دسته موتور، موتور. ورودی هوا، سیستم اگزوز، تامین سوخت، خنک کننده، کولر، الکتریکی و الکترونیکی و کالیبراسیون موتور و همچنین سنسورهای مختلف مرتبط با موتور نیز طراحی و توسعه یافته و مجموعه ای کامل را در محفظه موتور تشکیل می دهند.

وی افزود: با توجه به توربو بودن موتور سه سیلندر تارا، قطعات جدیدتری مانند اینترکولر نیز بر روی این خودرو تعبیه شده است تا راندمان و کارایی بیشتری نسبت به محصول پایه داشته باشد.

خادم با اشاره به اجرای شبکه برق و الکترونیک ایران خودرو (IKBCM) در تارا با موتور سه سیلندر، گفت: تمامی صندلی های سرنشینان مجهز به سنسور سرنشین بوده و مطابق با استاندارد اجباری R16، صوتی خواهد بود. و ویدئو هشدار بستن کمربند ایمنی که باعث تغییر سیستم برقی و الکترونیکی، صندلی و کمربند ایمنی خودرو می شود. این اولین محصول ایران خودرو منطبق بر استاندارد R16 خواهد بود. ضمناً با توجه به تغییرات فیزیکی و ابعادی موتور و متعلقات، استانداردهای تصادف سرنشینان و عابر پیاده نیز مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه تارا جدید پس از دریافت گواهی انطباق با استانداردهای 85 گانه تولید و عرضه می شود، تاکید کرد: این محصول حتی فراتر از استانداردهای 85 گانه نیز عملکرد خواهد داشت.

مدیر پروژه تارا با موتور سه سیلندر با بیان اینکه نمونه آزمایشگاهی این خودرو قبلاً تولید شده است، گفت: شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو در حال انجام اقدامات مربوط به کالیبراسیون و اصلاحات انتهای موتور است. این محصول. از تیرماه سال جاری مرحله نمونه سازی برای انجام آزمایشات اولیه کارخانه و بومی سازی آغاز می شود و پس از دریافت بازخورد و انجام اصلاحات لازم، ساخت و تولید قالب های قطعه آغاز می شود. در پایان سال جاری تست های تایید صلاحیت خودرو انجام می شود و در نهایت این محصول در نیمه دوم سال 1404 به بازار عرضه و آماده عرضه می شود.

وی با اشاره به ظرفیت تولید این محصول در خطوط خودرو ایران گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تعداد تولید این نسخه از تارا در سال اول تولید 10 هزار دستگاه و در سال دوم به 35 هزار دستگاه افزایش می یابد. .

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا