محققان گزارش دادند که دماهای شدید، طوفان ها و سایر رویدادهای خطرناک آب و هوایی همگی در افزایش خطر بیماری قلبی و مرگ ناشی از مشکلات قلبی نقش دارند.

گزارش کردن مهر درو کیسی، محقق مرکز پزشکی بوستون، به نقل از MedicineNet گفت: «تغییرات آب و هوا در حال حاضر تأثیر منفی بر سلامت قلب و عروق در سراسر جهان دارد. برای کاهش خطرات قلبی عروقی مرتبط با تغییرات آب و هوایی، به ویژه در آسیب پذیرترین جمعیت ها، اقدام فوری لازم است.»

به گفته محققان، میانگین دمای کره زمین در طول قرن گذشته بیش از 2 درجه فارنهایت افزایش یافته است. این فرآیند منجر به تغییرات طولانی مدت در الگوهای آب و هوا، افزایش سطح دریاها و تخریب اکوسیستم شده است.

محققان خاطرنشان کردند که 10 سال گرمترین سال ثبت شده در دهه گذشته رخ داده است.

برای این بررسی، محققان داده‌های نزدیک به 500 مطالعه قبلی انجام شده بین سال‌های 1970 و 2023 را ارزیابی کردند.

همه این مطالعات به رابطه بین سلامت قلب و رویدادهای آب و هوایی، از جمله دمای شدید، دود ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی، آلودگی ازن، نفوذ آب شور و رویدادهایی مانند طوفان، طوفان گرد و غبار و خشکسالی پرداختند.

آنها دریافتند که سلامت قلب افراد مسن، گروه های اقلیت و فقرا به طور نامتناسبی تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی قرار دارند.

آنها همچنین دریافتند که خطر سلامت قلب ناشی از رویدادهای شدید آب و هوایی می تواند ماه ها یا سال ها پس از خطر اولیه باقی بماند.

به عنوان مثال، محققان خاطرنشان کردند که خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی پس از طوفان سندی در سال 2012، که حدود 20 میلیارد دلار خسارت تنها در شهر نیویورک ایجاد کرد، برای حدود یک سال بالا باقی ماند.

علاوه بر این، برخی رویدادها، مانند آتش سوزی های جنگلی، می توانند خطرات گسترده ای را برای مردم صدها مایل دورتر از رویداد واقعی ایجاد کنند. مطالعات نشان داده است که دود آتش سوزی خطر حمله قلبی و سایر مشکلات سلامت قلب را افزایش می دهد.

کوزی راه هایی را فهرست کرد که تغییرات آب و هوایی ممکن است بر سلامت قلب تأثیر بگذارد:

گرمای شدید ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد

دود آتش می تواند باعث التهاب سیستمیک شود

بلایای طبیعی باعث ناراحتی روانی می شود

طوفان و سیل می تواند مراقبت های بهداشتی مردم را مختل کند

محققان افزودند که برای ارزیابی خطر سلامت قلب ناشی از تغییرات آب و هوایی در کشورهای فقیر که ممکن است مردم بیشتر در معرض خطر باشند، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما