تاثیر بی نظیر این ویتامین بر قلب

تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف مکمل های ویتامین به طور قابل توجهی سلامت متابولیسم قلب را بهبود می بخشد.

به گزارش ایرنا، بررسی و متاآنالیز اخیر انجام شده توسط محققان موسساتی در چین و آمریکا حاوی یافته های امیدوارکننده ای در مورد تأثیر قابل توجه مکمل های ویتامین است. دی قلب به سلامت متابولیک رسیده است.

این مطالعه که در مجله Engineering منتشر شده است، دیدگاه ها و بینش های ارزشمندی را در مورد توسعه استراتژی های درمانی هدفمند برای مبارزه با بیماری های قلبی عروقی و خطرات مرتبط با آنها ارائه می دهد.

در این مرور جامع، 99 کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده با مجموع 17656 شرکت‌کننده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که مصرف مکمل ویتامین دی با میانگین دوز 3320 واحد بین المللی در روز، اثرات مثبتی بر چندین عامل خطر قلبی عروقی از جمله کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، کلسترول تام، قند خون ناشتا، هموگلوبین A1C و انسولین خون ناشتا دارد.

این محققان به طور خاص فواید مصرف مکمل های ویتامین را کشف کردند. دی در برخی از گروه ها مطرح می شود. این گروه ها شامل جوامع غیر غربی و افرادی با سطح ویتامین پایه هستند. دی کسانی که شاخص توده بدنی کمتر از 15.0 ng·mL-1 دارند و آنهایی که دارای شاخص توده بدنی کمتر از 30 kg·m-2 هستند و افراد بالای 50 سال.

این تحقیق ضرورت استفاده از راهکارهای مداخله ویتامینی را آشکار می کند. دی شخصی سازی شده با در نظر گرفتن ویژگی های فردی مانند پیشینه نژاد، سن، شاخص توده بدن و سطوح ویتامین ضروری دی و همچنین پتانسیل دوره‌های مداخله طولانی‌تر (سه ماه یا بیشتر) و دوزهای بالاتر را برای بهینه‌سازی پیامدهای قلبی متابولیک مفید در جمعیت‌های خاص برجسته کرد.

یافته‌های این تحقیق جدید می‌تواند منجر به پیشرفت‌های قابل‌توجهی در علوم پزشکی پیشگیری و تغذیه شود و به طور بالقوه منجر به ایجاد استراتژی‌های موثرتر در سلامت عمومی شود. مسئولین تغذیه و بهداشت عمومی از طریق تهیه مکمل های ویتامینی دی بسته به ویژگی های فردی هر فرد می توان اثربخشی مداخلات را افزایش داد و بروز بیماری های قلبی متابولیک را کاهش داد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما