به گزارش بازتاب آنلاین، بررسی و متاآنالیز اخیر انجام شده توسط محققان مؤسساتی در چین و ایالات متحده، بینش های امیدوارکننده ای را در مورد تأثیرات مهم مکمل های ویتامین ارائه می دهد. دی به سلامت متابولیسم قلبی دست یافته است.

ایرنا در پیامی نوشت: این مطالعه که در مجله Engineering منتشر شده است، دیدگاه ها و بینش های ارزشمندی را برای توسعه استراتژی های درمانی هدفمند برای مبارزه با بیماری های قلبی عروقی و خطرات مرتبط ارائه می دهد.

این مرور جامع 99 کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده را با مجموع 17656 شرکت‌کننده تجزیه و تحلیل کرد. این تجزیه و تحلیل نشان داد که مصرف مکمل های ویتامین دی با میانگین دوز 3320 واحد بین المللی در روز، اثرات مفیدی بر عوامل خطر مختلف قلبی عروقی از جمله کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، کلسترول تام، گلوکز خون ناشتا، هموگلوبین A1C و انسولین خون ناشتا دارد.

به ویژه، این محققان فواید مصرف مکمل های ویتامین را کشف کردند دی در گروه های خاصی بارزتر است. این گروه ها شامل جوامع غیر غربی و افرادی با سطح ویتامین پایه هستند دی کمتر از 15.0 ng·mL-1 و افراد با شاخص توده بدنی کمتر از 30 kg·m-2 و افراد 50 سال و بالاتر.

این تحقیق نیاز به استراتژی های مداخله ویتامین را برجسته می کند دی شخصی با در نظر گرفتن ویژگی های فردی مانند پیشینه نژادی، سن، شاخص توده بدنی و سطح پایه ویتامین دی و همچنین پتانسیل برای مدت مداخله طولانی تر (سه ماه یا بیشتر) و دوزهای بالاتر برای بهینه سازی پیامدهای قلبی متابولیک مفید در جمعیت های خاص.

یافته‌های این تحقیق جدید می‌تواند به پیشرفت‌های مهمی در علوم پزشکی پیشگیری و تغذیه و به طور بالقوه توسعه استراتژی‌های مؤثرتر سلامت عمومی منجر شود. مسئولین تغذیه و سلامت با ارائه مکمل های ویتامینی دی بر اساس ویژگی های فردی هر فرد، می تواند اثربخشی مداخلات را بهبود بخشد و شیوع بیماری های متابولیک قلبی را کاهش دهد.

۲۳۳۲۳۳

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما