اخبار روز

تابستان طوفانی نزدیک است؟

باد در قفس، پل روی دریا و “باران در تابستان” ضرب المثل هایی هستند که غیرممکن ها را تکرار می کنند. اکنون غیرممکن ها ممکن شده و سامانه های جهانی هواشناسی برای برخی مناطق ایران از جمله تهران بارش باران را پیش بینی کرده اند. اخطار وقوع سیل در مشکین شهر، اهر، هریس و سراب صادر شد. باران های سیل آسای تابستان در تیرماه 1385 خسارات گسترده ای در مناطق شمالی کشور وارد کرد و بر اساس آمار غیر رسمی، 13 نفر جان باختند.

به گزارش فارس، در ابتدای تابستان در 24 استان ایران بین 17.6 تا 0.01 میلی متر باران می بارد.

همیشه باران های تابستانی مفید یا نامطلوب یکی یکی از موضوعات اصلی بحث در بین کارشناسان کشاورزی است.

علی اسحقی کارشناس منابع آب معتقد است: بارش های تابستانی عمدتاً با دمای پایین و شدت زیاد به دلیل دمای پایین هوا همراه است و این شدت می تواند به تقویت منابع آبی کشور کمک کند.

از سوی دیگر، بهروز پورجواد، کارشناس کشاورزی می گوید: با شدت بارندگی زیاد خسارت ناشی از سیل به وجود می آید، با شدت کم اساساً تمام آب تبخیر می شود، همچنین بارندگی در زمان برداشت گندم کسری سالانه است.

همزمان با تغییرات آب و هوایی، کارشناسان سازمان ملل هشدار دادند که پدیده هایی مانند باران های شدید در فصل گرما افزایش می یابد. در این زمینه، بسته پیشنهادی سازمان ملل متحد، انطباق مدیریت منابع آب با شرایط جدید و تغییر زمان کاشت را پیش بینی کرد. و برداشت برای این نشان دهنده کاهش خسارت است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا