اخبار روز

تأثیرات «طوفان الاقصی» بر بازار آهن و میلگرد


به گزارش پی ام آپ به نقل از تجارت نیوز، بررسی آخرین قیمت در بازار آهن و میلگرد نشان می دهد که قیمت میلگرد 10 آجدار که نسبت به سایزهای دیگر پرطرفدارتر است در کارخانه های مختلف بین 22200 تا 24400 تومبا معامله می شود.

امروز قیمت هر کیلو میله کالیبر 5.5 تا 32 بین 21400 تا 25500 تومان است.

این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد که تقریباً تمامی قیمت ها نسبت به روز گذشته افزایش داشته است که در یک روز بین 0.4 تا 11 درصد افزایش قیمت گزارش شده است. البته قیمت محصولات دو کارخانه ثابت مانده است.

بررسی بازار سایر انواع آهن نیز نشان می دهد که قیمت تیرآهن در هر شعبه از شرکت های تولیدی در سایزهای مختلف در تهران و اصفهان بین 2 میلیون و 700 هزار تا 12 میلیون و 400 هزار تومان است. در این بازار برخی از قیمت ها ثابت و برخی دیگر بین 0.2 تا 2.1 درصد افزایش یافته است.

قیمت اکثر انواع ورق مشکی نیز نسبت به روز گذشته افزایش یافته و در برخی موارد ثابت ماندن قیمت ها گزارش شده است. بر این اساس قیمت هر رول کاغذ مشکی بسته به سایز و شرکت تولید کننده بین 28800 تومان تا 34800 تومان است.

قیمت ورق های رنگی نیز امروز با بیش از یک درصد افزایش نسبت به روز گذشته در حدود 5152400 تومان موجود است.

به طور کلی قیمت آهن به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به نوسان قیمت دلار، حجم عرضه و تقاضا، نیاز صنایع وابسته، وضعیت بورس کالا، حجم صادرات و واردات، هزینه های حمل و نقل و … اشاره کرد.

به نظر می رسد پس از رکود و ثبات طولانی مدت در بازار آهن ناشی از رکود بازار مسکن، قیمت های جهانی و همچنین اخبار مثبت سیاسی و به تبع آن کنترل نسبی نرخ ارز، بازارهای داخلی را دوباره تحت تاثیر قرار دهد. ایران مانند گذشته

اساساً به دنبال تنش‌های اسرائیل و حماس، درگیری‌هایی که با عملیاتی به نام «طوفان الاقصی» آغاز شد، بازار ارز در مدت کوتاهی رشد بیش از 2000 تومانی را تجربه کرد و بازار سرمایه را نیز متحول کرد. قرمز. . این وضعیت بازارهای مالی مختلف را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش قیمت کالاهای سرمایه ای شده است.

اما برای پیش بینی بازار از یک سو باید منتظر اخبار بین المللی بود و از سوی دیگر باید دید تاثیر اخبار بر بازار ایران در روزهای آینده با همین شدت ادامه خواهد داشت یا خیر. .

روند قیمت آهن در ماه های اخیر

در ماه های گذشته، بازار به طور کلی با ثبات یا در حال کاهش بود، زیرا قیمت سنگ آهن تحت تاثیر قیمت های جهانی، رکود بازار املاک، نقدینگی پایین و تورم راکد بود.

بر این اساس بازار آهن داخلی ماه ها به دلیل رکود بازار مسکن و کمبود نقدینگی راکد بود و تقاضای موثری در آن وجود نداشت. همچنین به نظر می رسد اخبار مثبت سیاسی و کنترل نسبی نرخ ارز نیز مانع از رفتارهای هیجانی در بازار آهن شده است. در مجموع تورم املاک و مستغلات باعث شد که بازار آهن رکود گسترده ای را تجربه کند.

همچنین به گفته رئیس اتحادیه آهن فروشان، بازارهای صادراتی نیز در سال جاری وضعیت خوبی نداشتند و به جای ایران، ترکیه با برنامه ریزی توانست موفقیت بیشتری در منطقه کسب کند. با در نظر گرفتن این شرایط و به گفته فعالان بازار، پیش بینی می شود شرط رونق بازار آهن، برنامه ریزی رونق صادرات یا ساخت و ساز مسکن باشد. اما معادلات بین المللی باعث فروپاشی بازارهای داخلی کشور شده است.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا