دانستنی ها

بی تحرکی و تنبلی: تهدیدهای خاموش برای سلامت جهانی

تقریباً یک سوم بزرگسالان، تقریباً 1.8 میلیارد نفر، به اندازه کافی ورزش نمی کنند. سازمان بهداشت جهانی در گزارشی که در مجله “Lancet Global Health” منتشر شده است، می نویسد که این عدم تحرک عواقب سلامتی قابل توجهی دارد و هزینه هنگفتی را برای سیستم های مراقبت های بهداشتی به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت 150 دقیقه فعالیت استقامتی با شدت متوسط ​​در هفته را توصیه می کند. این بیشتر از یک پیاده روی است. در واقع پیاده روی با سرعت زیاد باعث افزایش ضربان قلب می شود. به عنوان جایگزینی برای 75 دقیقه فعالیت با شدت بالا که فرد را دچار تهوع می کند، مانند کوهنوردی، دویدن یا بازی فوتبال توصیه می شود.

بر اساس این تحقیقات، افراد زیادی هستند که ورزش را دوست ندارند، به خصوص در کشورهای ثروتمند منطقه آسیا و اقیانوسیه. 48 درصد از مردم این کشورها به اندازه کافی ورزش نمی کنند. در کشورهای غربی این میزان به ۲۸ درصد می رسد.

زنان نسبت به مردان تحرک کمتری دارند

تفاوت بین جنسیت و سن نگران کننده است. در سراسر جهان، زنان بیش از مردان بی تحرک هستند. میزان کم تحرکی در زنان 34 درصد و در مردان 29 درصد است. علاوه بر این، افراد بالای 60 سال کمتر از افراد جوان فعال هستند.

تهدیدی خاموش برای سلامت جهانی

فردی که ورزش نمی کند در معرض خطر حمله قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع 2، زوال عقل و سرطان است. رودیگر کرچ، مدیر ارتقای سلامت در سازمان بهداشت جهانی، از “تهدید خاموش سلامت جهانی” صحبت می کند. ورزش نکردن به طور قابل توجهی به گسترش بیماری های مزمن کمک می کند.

تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: در سال های اخیر فرصت کاهش سرطان و بیماری های قلبی و بهبود سلامت روان با افزایش فعالیت بدنی از دست رفته است. اقدامات سیاسی و بودجه بیشتری برای معکوس کردن این روند مورد نیاز است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا