اخبار روز سینما

بیوگرافی کامل عادل فردوسی پور و همسرش


به گزارش بازتاب آنلاین ### عادل فردوسی پور

تولد و تحصیل:

– تاریخ تولد: 10 مهر 1353

– محل تولد: یزد، ایران

– تحصیلات: لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت رسانه از دانشگاه تهران.

حرفه و فعالیت:

– ورزش و رسانه: عادل فردوسی پور یکی او یکی از معروف ترین مجریان و گزارشگران ورزشی ایران است. فعالیت خود را با روزنامه نگاری ورزشی از سال ۱۳۷۲ آغاز کرد.

– برنامه نود: یکی یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی ورزشی ایران به تهیه کنندگی و تهیه کنندگی عادل فردوسی پور. این برنامه به بررسی فوتبال ایران از سال 1378 تا 1397 منتشر شده است.

– گزارش: فردوسی پور به عنوان گزارشگر مسابقات مهم فوتبال شناخته می شود و با سبک گزارشگری خاص خود توجه بسیاری از بینندگان را به خود جلب می کند.

– تدریس: وی همچنین به عنوان استاد در دانشگاه صنعتی شریف فعالیت می کند و دروس مدیریت رسانه و مهندسی صنایع را تدریس می کند.

افتخارات و جوایز:

– جوایز: فردوسی پور جوایز متعددی را در روزنامه نگاری و تلویزیون دریافت کرد، از جمله جایزه بهترین مجری ورزشی در جشنواره های مختلف تلویزیونی.

– ترجمه کتاب: او مترجم کتاب پرطرفدار «فوتبال در برابر دشمن» نوشته سایمون کوپر است.

### همسر عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور به دلیل شخصیت ساده و محافظه کارش در خصوص زندگی خصوصی اش، اطلاعات زیادی درباره همسرش در اختیار مردم قرار نداد. او همیشه سعی کرده زندگی شخصی خود را از رسانه ها و توجه عمومی دور نگه دارد.

این بیوگرافی مسیر موفقیت آمیز و تاثیرگذار حرفه ای عادل فردوسی پور در ورزش و رسانه را ترسیم می کند و نشان می دهد که او چگونه به آن دست یافت. یکی او به یکی از چهره های شاخص ورزش ایران تبدیل شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا