اخبار روز سینما

بیوگرافی و بیوگرافی پانته آ پناهی ها/ آیا از این بازیگر می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام و نام خانوادگی: پانته آ پناهیها

تولد: 9 آذر 1356- تهران

زمینه فعالیت: سینما – تئاتر

ملیت: ایران

وضعیت تأهل مجرد

شغل: بازیگر – منشی صحنه

سالهای فعالیت: 1380 تا کنون

مدرک تحصیلی: فارغ التحصیل رشته کارگردانی فیلم از موسسه آموزش عالی سوره

شروع به بازیگری کن
یک روز به یکی از دانشگاه تهران زنگ می زدم که آقای حسین کیانی (نمایشنامه نویس و کارگردان) صدای من را شنید و آنقدر خجالتی بود که از یک نفر خواست از من بپرسد که آیا تئاتر کار می کنم یا نه؟ گفتم نه تئاتر بلد نیستم! از من پرسیدند آیا تئاتر را دوست داری؟ من هم گفتم بدم نمی آید تجربه کنم اما هنوز تئاتر بلد نبودم.

آقای کیانی من را به تمرین تئاتر برد و من فقط در جریان تمرین متوجه شدم در تئاتر چه اتفاقی می افتد. در آن زمان مشکلاتی در زندگی ام وجود داشت و از حضور در صحنه تئاتر خیالم راحت شد.

از بازیگر تا منشی صحنه
آن زمان جوان بودم و در تئاتر «سیاحه» بازی می‌کردم و با خودم گفتم; من دیگر از بازیگری چه می خواهم؟ من در یک تئاتر بزرگ بازی کرده‌ام، با این تئاتر به خارج از کشور رفته‌ام، گروهمان و به شهرت رسیدم، بنابراین در عرصه تئاتر برای من کافی است و باید دنبال کار دیگری باشم که خوشحالم کند، به همین دلیل است. منشی صحنه شد

بخش هایی از گفتگو مازیار میری (کارگردان) در کنار پانته آ پناهی ها (بازیگر)

مازیار میری: اولین فیلمی که در آن به صورت حرفه ای به عنوان بازیگر دعوت شدید چه بود؟
فکر کنم فیلم «گاز» بود.

مازیار میری: یعنی قبل از «گس» در فیلمی بازی نکرده بودید؟
او بازی کرده بود اما نه به صورت حرفه ای. مثلا من در یک فیلم منشی صحنه بودم و دو سکانس بازی کردم یا همان فیلم «آن مرد را نکش». من در واقع قبل از «گاس» سه فیلم داشتم. «برخورد» آقای سعید ابراهیمی فر که در دو پلان «بنفش» آقای ابراهیم حاتمی بازی کردم. یکی در «بوی بهشت» حمیدرضا محسنی دو صحنه و یک صحنه بازی کردم.

مازیار میری: فکر می‌کنید تا به حال در فیلم‌ها به درستی بازتاب آنلاین شده‌اید؟
نه، فکر می‌کنم بعضی چیزها را درست بازتاب آنلاین کرده‌ام، اما بعضی چیزها را درست بازتاب آنلاین نکرده‌ام و خودم آنها را ضعیف بازتاب آنلاین کرده‌ام.

شاید به عنوان منشی صحنه به کار برگردید تا چهره تان در مقابل عموم محو شود؟
من برای منشی صحنه و این شغل احترام زیادی قائلم، چون فکر می کنم سخت کار می کنند. البته کسانی که درست و حرفه ای کار می کنند سخت کوش هستند و بار سنگینی بر دوش خود دارند. به همین دلیل است که دیگر توانایی این کار را در خودم نمی بینم، اما از زمانی که دانشجوی کارگردانی بودم ایده ساخت فیلم در ذهنم بود و برای پایان نامه ام یک کار هشت دقیقه ای با فضایی غیرعادی ساختم. .

چرا هنوز کارگردانی یا فیلمی نساخته اید؟
مشکل اصلی من نداشتن فیلمنامه و داستان خوب است. چون دانش نویسندگی را در خود نمی بینم، اما توانایی دستکاری دارم و وقتی فیلمنامه ای را می خوانم می فهمم کجا زیاد و کجا کم. دغدغه من همیشه داستان خوب بوده و ایده ای در ذهنم هست که دوست دارم به شکلی خاص درباره آن فیلم بسازم اما نمی دانم چه زمانی.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا