اخبار روز سینما

بیوگرافی و بیوگرافی هادیه تهرانی/از این بازیگر چه می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام: هدیه تهران

تولد: 4 تیر 1351 در تهران

ملیت ایرانی

حرفه: بازیگر، عکاس

سال فعالیت: 1375 تاکنون

زندگینامه

حدیث تهرانی (زاده ۴ تیر 1351 در تهران) بازیگر سینمای ایران است. هدیه تهرانی بازیگر ایرانی در خانواده ای گرگانی به دنیا آمد.

هدیه تهرانی، بیوگرافی تهرانی، عکس های تهرانی

عکس کودکی هدیه تهرانی

او دیپلم دارد و تحصیلات آکادمیک ندارد. پدر هدا تهرانی، رضا جوادیه تهرانی، با خانواده میرزایی گرگانی ازدواج کرده است. به گفته پدر هدا تهرانی او فیلم های زیادی دیده است و همیشه دخترش هدا را با خود به سینما می برد. او در زمینه عکاسی نیز فعال است.

هدیه تهرانی، بیوگرافی تهرانی، عکس های تهرانی

تصاویر هدیه تهران

هدا تهرانی چگونه بازیگر شد؟
داشتم در مغازه قدم می زدم و می خواستم برای کارهای تزئینی خود قالی بخرم که سنگینی نگاه دو نفر را از روی قفسه ها روی خودم احساس کردم. آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا که آنها هم برای خرید به فروشگاه آمده بودند.

ابتدا به پیشنهاد حاجیان برای اجرا «نه» گفتم، اما حاجیان و نیا شریفی شماره تلفن مادرم را گرفتند و مدام با ما تماس گرفتند. کافی بود برای تست گریم به دفتر رضا رخشان مدیر فیلمبرداری و فیلمبرداری مراجعه کنید. برای ورود به این حرفه من هم مثل خیلی های دیگر با مسعود کیمیایی شروع کردم. «سلطان» اولین فیلم من با قرارداد 600 هزار تومانی بود.

او هرگز علاقه ای به بازیگری جدی و عاشقانه نداشته است، اما از هر نظر او را جذب کرده است. جذابیتی که شو بیز برای همه به هر شکلی دارد.

یکی یکی از بهترین نقش های او که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانه سینما را برایش به ارمغان آورد و مورد تحسین نویسندگان و منتقدان قرار گرفت، بازی فراموش نشدنی او در فیلم چهاربان سوری بود.

هدیه تهرانی، بیوگرافی تهرانی، عکس های تهرانی

ازدواج هدیه در تهران
در ابتدای سال 1395 خبر ازدواج آنها منتشر شد. در آن زمان او سوپراستار شماره یک ایران بود و فیلم هایش بیشتر پرفروش بودند. زندگی او با هومن بهمنش به پایان نرسید و از هم جدا شدند.

همسر سابق وی اصالتا سنندجی و ساکن لاهیجان بود. قبل از ازدواجش شایعه شده بود که او و علی انصاریان تصمیم به ازدواج گرفته اند که شایعه ای بیش نیست. نبود.

هدیه تهرانی، بیوگرافی تهرانی، عکس های تهرانی

همسر سابق هادیه تهرانی

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا