اخبار روز سینما

بیوگرافی و بیوگرافی ناتالی پورتمن / از این بازیگر چه می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام: ناتالی هرشلاگ

متولد: 9 ژوئن 1981 – اورشلیم

شهروندی: اسرائیل – ایالات متحده آمریکا

تحصیلات: فارغ التحصیل از دانشگاه هاروارد در رشته روانشناسی و فوق لیسانس در همین رشته از دانشگاه عبری اورشلیم.

حرفه: بازیگر، فیلمساز

سال‌های فعالیت: 1372 تا کنون

همسر: بنجامین میلپی (2012-2024)

تعداد فرزندان: 2

بیوگرافی و بیوگرافی ناتالی پورتمن / از این بازیگر چه می دانیم؟

زندگینامه

ناتالیا پورتمن یکی او یکی از بازیگران توانمند سینمای هالیوود است که از کودکی با ایفای نقش در فیلم لئون همه را شگفت زده کرد.
ناتالی هرشلاگ در 9 ژوئن 1981 (19 خرداد 1360) در اورشلیم و در خانواده ای یهودی به دنیا آمد. نام ناتالی از کلمه سنتی عبری گرفته شده است که البته بعدها به ناتالی پورتمن تغییر یافت و در حال حاضر او را به این نام می شناسند. بازیگر و تهیه کننده، تنها پسر شلی و آونر.

خانواده پدری او در جنگ جهانی دوم سابقه عجیبی داشتند. از مادربزرگ و پدربزرگش که والدین خود را در جریان نسل کشی آشویتس از دست دادند، به یکی از بستگان پدری ناتالی، که با وجود ملیت رومانیایی اش، در طول جنگ جهانی دوم به عنوان جاسوس یهودی برای سرویس اطلاعاتی بریتانیا خدمت می کرد.

او به عنوان تنها فرزند پدر و مادرش شناخته می شود و مادرش به عنوان نماینده در کنار او فعالیت می کند. زمانی که تازه متولد شد، ابتدا به واشنگتن، ایالات متحده آمریکا و سپس به کانکتیکات مهاجرت کرد. یکی آنها یکی از ایالت های نیوانگلند در شمال شرقی کشور محسوب می شوند، تا سال 1990 باقی ماندند و در نهایت به لانگ آیلند نقل مکان کردند.

بیوگرافی ناتالی پورتمن از لئون تا دنیای سینمایی مارول - Gymfa

ناتالی از کودکی با وجود زندگی در آمریکا، با تصمیم پدر و مادرش در یک مدرسه یهودی تحصیل کرد و همزمان با تحصیل، در تئاتر نیز به تحصیل باله و هنرهای نمایشی پرداخت و به گفته خودش از سن خیلی کم، برخلاف همسن و سال های خود، می دانست که به چیزی علاقه مند است و در چه زمینه هایی باید دنبال کند.

در سن 10 سالگی، زمانی که ناتالی و خانواده اش در یک رستوران مشغول خوردن پیتزا بودند، یک آژانس مدلینگ از او دعوت کرد تا به عنوان یک مدل کودک کار کند. اگرچه او این پیشنهاد را رد کرد، اما کم کم در کلاس های تئاتر شرکت کرد تا اینکه در نهایت برای اولین نمایش آف برادوی خود تست بازیگری داد. تستی که او و بریتنی اسپیرز را به عنوان بازیگر پشتیبان لورا بل باندی بازتاب آنلاین کرد.

شش ماه پس از نمایش این نمایش و حضور ناتالی پورتمن به عنوان بازیگر نقش مکمل زن، او برای درام اکشن لوک بسون، Léon: The Professional تست داد و برای ایفای نقش دختری به نام ماتیلدا بازتاب آنلاین شد. نقشی که زندگی او را برای همیشه تغییر داد و او تصمیم گرفت برای حفظ حریم خصوصی خود و دوری از سروصداهای رسانه ای از نام «پورتمن» استفاده کند و از همان سال با نام ناتالی پورتمن ایس به شهرت رسید.

بیوگرافی ناتالی پورتمن از لئون تا دنیای سینمایی مارول - Gymfa

والدین ناتالی در ابتدا حضور او را در Léon: The Professional به دلیل صحنه‌های بزرگسالانه و خشونت‌آمیز که دخترشان باید بازی می‌کرد که لوک بسون از نسخه نهایی حذف کرد، رد کردند و به گفته خود ناتالی، دلیل دیگری برای مخالفت وجود نداشت. و در این اثر با ژان رنو همکاری کرد. اثری که واکنش های متفاوتی را به بازی این بازیگر 14 ساله برانگیخت که البته با واکنش های مثبتی در بین عموم مردم مواجه شد و به سرعت به شهرت رسید.

موفقیت

پس از موفقیت فیلم Léon: The Professional و زمانی که ناتالی در مدرسه تحصیل می کرد، با پیشنهادهای شغلی مختلفی مواجه شد و تا سال 1998 در فیلم های Developing، Everyone Say I Love You و Mars Attacks Payment بازی کرد. او همچنین فرصت طلایی برای یافتن نقش کوچکی در تولید خاطره انگیز Heat و همکاری با نام های بزرگی مانند رابرت دنیرو، آل پاچینو و وال کیلمر داشت.

بیوگرافی ناتالی پورتمن از لئون تا دنیای سینمایی مارول - Gymfa

از سال 2004 شاهد حضور همه جانبه ناتالی پورتمن در سینما هستیم که با فیلم های دراماتیک، کمدی و رمانتیک Garden State و Closer آغاز شد. هر کدام از این آثار مورد تحسین منتقدان قرار گرفته اند و برای ادامه موفقیت ناتالی 23 ساله با واکنش مثبت مردم در گیشه مواجه شده اند. او برای بازی در فیلم Closer برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد و برای اولین بار در همین رشته نامزد اسکار شد.

زندگی شخصی

پورتمن با رقصنده و طراح رقص فرانسوی بنجامین میلپید ازدواج کرده است و از این ازدواج دو فرزند به نام های آلف (متولد ۲۰۱۱) و امیلیا (متولد ۲۰۱۷) دارد. پس از ملاقات با یکدیگر در بخش هایی از قوی سیاهدر سال 2009 آنها با یکدیگر رابطه برقرار کردند. در 4 آگوست 2012، آنها در یک مراسم یهودی در بیگ سور، کالیفرنیا ازدواج کردند. پس از اینکه میلپید موقعیتی را به عنوان طراح رقص در باله اپرای پاریس پذیرفت و پورتمن تمایل خود را برای تبدیل شدن به یک شهروند فرانسه ابراز کرد، خانواده مدتی در پاریس زندگی کردند. آنها در سال 2013 در لس آنجلس زندگی می کردند. در مارس 2024، گزارش شد که این زوج رسما طلاق گرفته اند.

آشنایی با ناتالی پورتمن، بیوگرافی این هنرمند

عکس ناتالی پورتمن و همسرش.

عکس های ناتالی پورتمن, عکس های ناتالی پورتمن

عکس های ناتالی پورتمن و پسرش

آخرین کلمه

ناتالی پورتمن در طول سه دهه حضور خود در سینمای هالیوود نشان داده است که به راحتی از عهده هر نقش و شخصیتی بر می آید و از معدود بازیگران زن در این عرصه است که با قدرت بازیگری مثال زدنی خود در کنار هر بازیگر و ستاره ای می تواند همه را به خود جذب کند. جلب توجه هنرمند و مادر 43 ساله ای که آثاری به یاد ماندنی و فراموش نشدنی را به سینماگران ارائه کرده است و انتظار می رود در سال های آینده نیز شاهد این روند مثبت از سوی وی باشیم.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا