اخبار روز سینما

بیوگرافی و بیوگرافی میر سعید مولایان/ از این بازیگر چه می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام: میرسعید مولویان

تاریخ تولد: 6 تیر ۱۳۶۸

محل تولد: تبریز

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: 1381

زندگینامه

میرسعید مولویان در رشته تئاتر تحصیل کرد و در رشته تئاتر فوق لیسانس گرفت. وی در سال ۱۳۹۷ با فیلم تومان به کارگردانی مرتضی فرشباف نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد. بازی او مورد توجه منتقدانی چون مجید اسلامی قرار گرفت و رسانه های سینمایی بازی او را به عنوان یکی از نقاط قوت فیلم پذیرفتند. در سال 1400 نامزد بهترین بازیگر مرد در بخش فیلم جشنواره حافظ شد و همچنین در سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان ایفای نقش کرد.

میرائید مولایان بازیگر میرائید مولایی بیوگرافی میرائید مولایی بازیگر

میرسعید مولویان، بازیگر

فعالیت های میر سعید مولویان

میرسعید ملویان در سال 1380 از دوران دانشجویی به صورت آکادمیک وارد عرصه بازیگری شد و در طول فعالیت هنری خود به عنوان بازیگر و کارگردان در چندین جشنواره تئاتر به ایفای نقش پرداخت. میر سعید ملویان در سال ۱۳۹۷ برای اولین بار در نقش داوود در فیلم تومان به کارگردانی مرتضی فرشباف وارد سینما شد و نقش او را ایفا کرد.

میر سعید مولویان درباره فیلم تومان گفت: وقتی برای اولین بار پشت لنز دوربین قرار گرفتم همه چیز را فراموش کردم و نقشی را که در مورد بازیگری جلوی دوربین خواندم فراموش کردم اما بعد از مدتی با مرتضی نجفی کنار آمدم و تسلط پیدا کردم. کار من. من این کار را کردم و نقشم را بازی کردم. در جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم تومان نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای بازی در فیلم تومان و نامزد بهترین بازیگر مرد در بخش فیلم جشنواره حافظ در سال 1400 شد.

ازدواج میر سعید مولویان

میرسعید مولویان متاهل و متاهل است. به گفته آنها چند سال پیش به همراه همسرانشان از تبریز به تهران آمدند و در حال حاضر در تهران زندگی می کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا